سردرگمی توئیتر در مواجهه با مطالب ضداسلامی ترامپ
کد خبر: 3668695
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

سردرگمی توئیتر در مواجهه با مطالب ضداسلامی ترامپ

گروه بین‌الملل: تلاش دوباره توئیتر برای توضیح سیاست‌های خود در قبال توئیت‌های اسلام‌ستیزانه دونالد ترامپ، فقط شرایط را بدتر کرد.

 سیاست متزلزل توئیتر در مواجهه با توئیت‌های ضداسلامی ترامپبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Mashable؛ کاریسا بل، فعال رسانه‌ای در مطلبی در این پایگاه خبری نوشت: توئیتر درک درستی از سیاست‌های خود ندارد؛ تنها نتیجه‌ای که می‌توان از تغییر رفتار عجیب توئیتر در قبال حساب کاربری ترامپ گرفت این است که خودشان هم نمی‌دانند که چه سیاستی دارند.

یک روز پس از آنکه اعلام کردند که ریتوئیت‌های ترامپ از روی پست‌های ضداسلامی یک گروه افراط‌گرای انگلیسی را به خاطر «منافع عمومی مشروع» حذف نمی‌کنند، «جک دُرسی»، مدیر عامل توئیتر گفت: منطق و دلیلی که ما برای برنداشتن ریتوئیت‌های ترامپ ذکر کردیم، غلط بود.

اما نه به خاطر اینکه توئیت‌های ترامپ سیاست‌های توئیتر را نقض کرده بود بلکه به این خاطر که این  شرکت متوجه شده که سیاست‌هایش دارای نقاط کور و راه‌های گریز است.

ترامپ چهارشنبه گذشته چند ویدئوی ضداسلامی را که توسط «جیدا فرانسن» نایب رئیس حزب راست افراطی «اول انگلیس» منتشر شده بود، ریتوئیت (بازنشر) کرد که این اقدام مورد انتقاد مسلمانان و سیاستمداران قرار گرفت.

روز پنج‌شنبه سخنگوی توئیتر در پاسخ به دلایل عدم حذف این توئیت‌ها به سی‌ان‌ان گفت: هدف ما اطمینان از ایجاد فرصتی برای مردم است که همه ابعاد یک مسئله را ببینند. موارد معدودی بوده که ما اجازه داده باشیم که یک مطلب بحث‌برانگیز که ناقض قوانین ما باشد همچنان باقی بمانند مگر در مواردی که به این نتیجه برسیم که مصلحت عمومی در حذف نکردن آن باشد.

روز بعد توئیتر پذیرفت که اشتباه کرده و توضیح قبلی که توسط سخنگو داده شده سبب ایجاد سردرگمی شده است. این کمپانی اعلام کرد که دلیل اصلی حذف نکردن این ویدئوها ربطی به «مصلحت عمومی» ندارد بلکه قوانین مبهم توئیتر در مدیریت محتوای نامناسب دلیل اصلی بوده است.

توئیتر افزود: بنابر این قوانین، برخی مطالب خشونت‌آمیز و مسئله‌دار ممکن است اجازه باقی ماندن داشته باشند. این شرکت از توضیح بیشتر در مورد اولویت‌های سیاست‌های خود و تناقض‌های آنان و چگونگی تشخیص لزوم حذف یا حفظ یک مطلب بر روی این شبکه اجتماعی خودداری کرد/.

 

captcha