مصوبات نخستین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان تهران/ انتخاب هیئت رئیسه
کد خبر: 3668845
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

مصوبات نخستین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان تهران/ انتخاب هیئت رئیسه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نخستین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان تهران برگزار و مصوبات آن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت استان تهران، هشتم آذرماه در محل دبیرخانه هیئت رسیدگی استان تهران با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد.
در ابتدا پس از تلاوت آیاتی از کلام وحی، حجت‌الاسلام نوری‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران به سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک ایام ولایت و امامت عصر(عج) گفت: امید است این جلسات منشأ اثر در حوزه قرآن قرار گیرد.
وی ادامه داد: راجع به حضرت ولی‌عصر(عج) سه وظیفه داریم یکی از لحاظ اعتقادی، دیگری در ارتباط با حضرت و سوم انتظار است که خود انتظار کشیدن گشایش حاصل می‌کند و مقصود از انتظار، مقدمات را فراهم کردن است و زمینه‌های ظهور را فراهم کردن است منتظر حضرت خود را در تنگنا احساس می‌کند ما معتقدیم در حکومت حضرت ولی‌عصر(عج) مهمترین رکنی که روی آن تأکید می‌شود، قرآن است.
نوری‌زاده بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) در وصیت خود به دو چیز گرانبها، قرآن و عترت تأکید کردند که اینها از هم جدایی ناپذیرند. حکومت حضرت حکومت قرآن و رعایت حدود الهی است. امید است در تحقق آن حکومت زمینه را فراهم کنیم.
وی افزود: در رابطه با قرآن حقیقت مطلب این است که با آنچه انتظار می‌رود خیلی فاصله داریم چه در حوزه تدبر و حفظ و چه در حوزه عمل به قرآن ان‌شاءالله این اتحادیه منشأ اثر باشد و در راستای فرهنگ تعلیم قرآن و پیاده کردن تعالیم قرآن نقش مهمی ایفا کند.

مصوبات نخستین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان تهران/ انتخاب هیئت رئیسه
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: امید است این جلسات مقدمه‌ای باشد برای رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در افکار و معارفمان، ما افتخار می‌کنیم در زمره لشکریان امام زمان(عج) در حوزه بسیج فعال باشیم، بسیج عنصر متعهد و فعال و پا به کار است که بدون توقع در هرجا احساس کند لازم است حضور می‌یابد.
سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، از اعضای این اتحادیه مدغم قرآنی ضمن تشکر از نمایندگان قرآنی دو دستگاه ارشاد و تبلیغات اسلامی مؤمنی و مهدی نادی، در خصوص روند ادغام اتحادیه‌ها، گفت: بعد از اینکه جلسات کارشناسی تشکیل شد و نهایتاً هیئت امر رسیدگی به مؤسسات را برعهده گرفت این قضیه در شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تصویب رسید و این هیئت با ترکیب 9 نفره از دستگاه‌های مختلف تشکیل شد.
وی با تأکید بر اینکه تمامی امور مربوط به مؤسسات قرآنی به هیئت واگذار شد، اظهار کرد: در بحث ادغام اتحادیه‌ها دو مقوله مطرح بود یکی این که دو اتحادیه کشوری را ادغام کنیم و استان‌ها خودبخود تابع اینها خواهند بود و دیگر این که اتحادیه واحد از استان‌ها شروع شوند و سپس با ترکیبی که طبق اساسنامه در استان‌ها شکل می‌گیرد، مجمع عمومی تشکیل دهیم و اتحادیه کشوری هم یکی شود که مورد دوم تصویب شد.
کوششی با تأکید بر اینکه جدول فوق طی فرآیند زمانی، تدوین شد و به استان‌ها ابلاغ شد، اضافه کرد: نخستین استانی که روند ادغام در آن انجام شد، استان‌های ایلام و کردستان طی پنجم مردادماه بود و آخرین استان استان تهران بود که در 28 مهر انجام شد.
از اعضای هیئت مدیره مدغم قرآنی استان تهران اضافه کرد: 28 مهرماه، روند ادغام اتحادیه‌ها در 31 استان کشور طبق شیوه‌نامه که تدوین و تصویب شد و توسط هیئت رسیدگی ابلاغ شده بود، انجام گرفت و در همه استان‌ها هم با شدت و ضعف یک ترکیب تلفیقی بین مؤسسات که از سازمان مجوز داشتند و مؤسساتی که از فرهنگ و ارشاد مجوز داشتند، ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه از هر دو اتحادیه هم نماینده به عنوان ناظر در استان‌ها حضور پیدا کردند، اضافه کرد: در استان تهران هم به تبع دیگر استان‌ها این اتفاق افتاد. اساسنامه که به استان‌ها ارسال شد، کلیاتش در استان‌ها به تصویب رسید و بازخوردی که از استان‌ها داریم همه از رضایت‌مندی تقریبا بالایی برخوردارند و امیدوارند زودتر اتحادیه کشور هم این اتفاق برایش بیافتد.
در ادامه محمدحسین فریدونی از اعضای هیئت بازرسی اتحادیه مدغم نیز در رابطه با اساسنامه توضیحاتی ارائه کرد و سایر اعضا نیز نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کرد.
در ادامه جلسه بحث انتخاب هیئت رئیسه مطرح شد که اکثریت به انتخاب هیئت رئیسه در جلسه رأی دادند. افراد برای ریاست هیئت مدیره و نائب رئیس و منشی هیئت مدیره کاندیدا شدند و پس از رأی‌گیری مرتضی طلایی به عنوان رئیس هیئت مدیره، حجت‌الاسلام حسین کوششی به عنوان نائب رئیس و میثم طاهرآبادی به‌عنوان دبیر هیئت مدیره انتخاب شدند.

مصوبات نخستین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی استان تهران/ انتخاب هیئت رئیسه
سپس شاخص‌های مدیرعامل تعیین شد که باید دارای چه شرایطی باشد و افرادی از سوی اعضا معرفی شدند و در ادامه حجت‌الاسلام کوششی گفت: با توجه به ادغام امیدی که مؤسسات به اتحادیه دارند، سطح هیئت مدیره به لحاظ تجربی و تخصصی نیازمند یک مدیرعاملی هستیم که بتواند در عرصه فعالیت‌های قرآنی در سطح استان هم وقت بگذارد و هم دارای تجربه مدیریتی باشد تا بتواند مسائلی که در هیئت مدیره تکلیف می‌شود، به خوبی انجام دهد.
وی ادامه داد: مدیرعامل منتخب هیئت مدیره مدغم باید روحیه انقلابی داشته باشد و اهل تعامل باشد و ما هم باید دقت کنیم که مدیرعامل قوی و دارای شرایط جامعی را انتخاب کنیم که پرچم داری خوبی در سطح مؤسسات استان تهران کند. تقریباً 500 مؤسسه قرآنی در سطح استان تهران داریم که رسیدگی به این مؤسسات و مسائل بیرونی مربوط به اتحادیه برعهده مدیرعامل است لذا هم تجربه و هم تخصص کافی در این زمینه لازم است.
در ادامه نیز مرتضی طلایی، از دیگر اعضای هیئت مدیره مدغم قرآنی استان تهران، ضمن انتخابش به عنوان رئیس هیئت مدیره، بیان کرد: امید است خداوند به برکت قرآن در این دور جدید عنایت کند و با همت و تلاش و هماهنگی و همدلی و پشتیبانی همه اعضای هیئت مدیره بتوانیم در این دوره قدم‌های بهتر و بلندتری را برای خدمت به ساحت مقدس قرآن برداریم.
وی ادامه داد: اگر مدیرعامل را از بیرون از اعضای هیئت مدیره انتخاب کنیم، شاید هیئت مدیره بتواند بهتر کار خود را دنبال کند و فردی که انتخاب می‌شود باید تمام وقت پای کار باشد و پیگیر امور اتحادیه باشد و با جدیت کارهایی که در دوره‌های گذشته انجام شده دنبال شود.
طلایی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد و در سال اول پس از ادغام نیز چالش‌هایی وجود خواهد داشت. به نظر می‌رسد اگر چهره‌ها و افرادی که وقت مناسب دارند، می‌توانید به عنوان مدیرعامل معرفی کنید و فرد باید وقت گذار و علاقه‌مند به کار باشد، به مشکلات مؤسسات وقوف داشته باشد و در یک کار تیمی همراه باشد این دو ویژگی به نظر بنده مهم هستند.
در ادامه این جلسه نیز، افرادی توسط اعضا هیئت مدیره و بازرسی برای مدیرعاملی معرفی شدند و مقرر شد تا جلسه بعد افراد دیگر نیز به میثم طاهرآبادی معرفی شوند و با هماهنگی حجت‌الاسلام کوششی مذاکرات لازم صورت گرفته و برنامه‌های آنها جهت اتحادیه اخذ شود و در جلسه بعد تصمیم نهایی انجام شود.
همچنین طی این جلسه مقرر شد، جلسات اتحادیه روزهای شنبه بعد از نماز ظهر و عصر هر 15 روز یکبار برگزار شود و مکان برگزاری جلسه نیز با جمع‌بندی نظر اعضا متعاقبا اعلام می‌شود.

captcha