همایش «محمد، بشیر وحدت» در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3669266
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

همایش «محمد، بشیر وحدت» در مشهد برگزار شد

گروه سیاست و اقتصاد: به مناسبت ایام ولادت پیامبر اسلام همایش محمد بشیر وحدت به همت ستاد گرامیداشت هفته وحدت در خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش محمد بشیر وحدت به مناسبت هفته وحدت صبح امروز، 12 آذر ماه، در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد و علمای اهل سنت و شیعه از استان های خراسان رضوی،جنوبی و شمالی به ایراد سخنرانی پرداختند.
در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی از قرآن توسط مهدی تقی پور، قاری مشهدی، حجت الاسلام فرجام، مسئول دفتر نمایندگی رهبری در امور اهل سنت خراسان ضمن خوش آمد گویی به مهمان گفت: وحدت و همبستگی امت اسلام می‌تواند سدی در مقابل فقه های استکبار باشد.

همایش «محمد، بشیر وحدت» در مشهد برگزار شد
وی افزود: آنچه در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی دیده می‌شود این رهنمود قرآنی است که باید پیش روی ما باشد که اگر اتحاد امت اسلام آسیب ببیند ما در لبه پرتگاه خواهیم بود.
حجت الاسلام فرجام با اشاره به شکست گروه داعش در منطقه گفت: ممکن است با کید دشمن زمینه چنین گروه هایی به وجود آید، عواملی که منطقه ما را در این وضعیت قرار می دهد حاکمان دست نشانده و وابسته استکبار، غفلت، تعصب و ناآگاهی موجود در پیکره اسلام است.
آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی نیز در بخشی به ایراد سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: موضوع وحدت به عنوان چاشنی اقتدار بخش دین در جهان سه بستر دارد.
وی ادامه داد: بستر اول وحدت بستر احساس و شعار است که این کفایت نمی‌کند و تنها دم از وحدت زدم با ادبیات مختلف نمی‌تواند به صورت یک واقعیت اثرگذار در اسلام در آید.
آیت‌الله علم الهدی اضافه کرد: آنچه در وحدت مهم است توجه به دو بستر وحدت در بصیرت و رفتار است، وحدت در بصیرت به معنی آن نیست که مبانی فکری و اعتقادی خود را زیر پا بگذاریم چرا که این مسئله غیرممکن بوده و تحقق آن تناسبی با یک حقیقت طلبی ندارد.

همایش «محمد، بشیر وحدت» در مشهد برگزار شد

بخش دیگری از این همایش به سخنرانی علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی اختصاص داشت و وی ضمن اشاره به نقش علما و دانشمندان اسلامی پس از پیامبر اکرم عنوان کرد: بعثت پیامبر برای رشد، تعالی و آرامش انسان‌ها صورت گرفت.
وی گفت: رسالت علمای اسلام در شرایطی که رئیس جمهور آمریکا و سران استکبار هدف خود را ایجاد اختلاف و فروش سلاح عنوان می‌کنند بسیار سنگین است.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به نقش مخرب رژیم صهیونیستی در منطقه افزود: حمایت از تروریست ها در سوریه و سایر رفتارهای تکفیر در جهان اسلام را که توسط صهیونیست ها انجام شد به طور آشکار دیدیم، شرایط نشان می‌دهد که صهیونیستها از هر فضایی در جهت تضعیف دولت‌ها و برای ترور و جنگ تلاش می‌کنند.
رشیدیان با اشاره جایگاه مشهد و صفات امام رضا(ع) ابراز کرد: ما باید تلاش کنیم جایگاه مشهد و خراسان را حفظ کنیم و فضایی برای حضور، تعامل و گفت‌وگو همه مسلمانان به وجود آوریم.

همایش «محمد، بشیر وحدت» در مشهد برگزار شد
مولوی نظیر احمد سلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در پایان این همایش ضمن تاکید بر وحدت امت اسلام گفت: امروز جهان اسلام با چالش هایی مواجه است و یکی از این چالش‌ها تبلیغات مستشرقان است که با صرف هزینه در کشور های فقیر مسلمان افراد را از دین خود خارج می‌کنند.
وی اضافه کرد: هرچند امروز با مجاهدت رزمندگان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گروه تروریستی داعش از بین رفته اما تفکر داعش همچنان باقی است و ممکن است با حمایت مجدد این تفکر تکفیری که بیش از 70 سال قدمت دارد به میدان برگردد.

captcha