گفت‌وگوی تلفنی هنیه و عباس درباره سیاست‌های آمریکا
کد خبر: 3669431
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

گفت‌وگوی تلفنی هنیه و عباس درباره سیاست‌های آمریکا

گروه بین‌الملل: رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو کرد و اهداف آمریکا در قدس اشغالی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

گفتگوی تلفنی هنیه و عباس درباره قدس و آشتی ملیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ در بیانیه منتشرشده از سوی دفتر اسماعیل هنیه آمده که وی در راستای تلاش‌هایش برای تقویت مواضع ملی و قومی در زمینه مسئله قدس و چالش‌های ناشی از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، شامگاه یکشنبه با محمود عباس گفت‌وگوی تلفنی انجام داد.

در ادامه این بیانیه آمده؛ در این گفتگوی تلفنی عمیق، خطرات اهداف و مقاصد آمریکا در قبال قدس و تبعات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم تحکیم اوضاع داخلی فلسطین و تقویت آن در برابر این چالش‌ها و نیز ادامه روند آشتی ملی با قدرت هر چه تمام‌تر تاکید شد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در این گفت‌وگوی تلفنی رویکرد دولت آمریکا در قبال قدس را تحولی بسیار خطرناک توصیف کرد که مستلزم حرکت یکپارچه طرف‌های فلسطینی به منظور مقابله با این رویکردهاست که در صورت عملی شدن تیر خلاص را به روند سازش خواهد زد.

از سوی دیگر، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان هم بر خطرناک بودن رویکرد جدید آمریکا در قبال قدس تاکید و اعلام کرد که در صورت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی دولت آمریکا، وی تصمیمات مهمی را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

هنیه و عباس در این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم راهپیمایی گسترده اقشار مختلف ملت فلسطین در روز چهارشنبه(15 آذرماه) به منظور ابراز خشم و مخالفت خود با تصمیم جدید دولت آمریکا تاکید کردند.

طرفین همچنین خواستار پیشبرد سریع اقدامات آشتی ملی و تحقق وحدت ملی شدند و لزوم اجرای توافقات امضا شده و به ویژه توافقنامه سال 2011 قاهره و ملحقات آن شدند و بر لزوم فعالیت دولت و رعایت اصل مشارکت و نیز پیشبرد دیگر مسائل ملی از جمله مسئله انتخابات و سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین بر لزوم بسیج تمامی تلاش‌های رسانه‌ای در نبرد قدس و مسائل ملی و مقابله با هر گونه تنش و درگیری‌های رسانه‌ای داخلی تاکید شد/.

 

captcha