پرداختن به ادبیات پایداری از برنامه‌های استراتژیک حوزه هنری است
کد خبر: 3670006
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱

پرداختن به ادبیات پایداری از برنامه‌های استراتژیک حوزه هنری است

گروه فرهنگی: مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هری انقلاب اسلامی کشور، پرداختن به ادبیات پایداری را از برنامه‌های استراتژیک حوزه هنری دانست و گفت: تاکنون بالغ بر 250 عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری در استان ها تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خوزستان، مجید مصلحی مدیرکل امور استان ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور، روز گذشته 13 آذر در دومین روز از نشست مسئولان دفاتر فرهنگ و ادبیات پایداری مراکز استانی حوزه هنری که در آبادان برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های استراتژیک حوزه هنری پرداختن به موضوع ادبیات پایداری است؛ زمانی که از این موضوع صحبت می‌شود منظور دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

وی اظهار کرد: وقتی که از انقلاب صحبت می‌کنیم منظور ما فقط یک تغییر نظام نیست؛ بلکه انقلاب اسلامی یک هویت، فنداسیون و برنامه ریزی جدیدی دارد که جدا از ساختارها و تغییرات آن، توسعه، پیشرفت، سبک زندگی و ایدئولوژی خاصی داشته که ادبیات پایداری می‌تواند شامل همه این موضوعات شود.

مصلحی گفت: واقعیت این است که حوزه هنری سال‌هاست مسئولیت پرداختن به موضوع دوران دفاع مقدس را با استفاده از ادبیات هنر قبول کرده و یکی از ماموریت‌های اصلی ما طی هشت سال گذشته، توسعه این بخش از تهران به سایر مراکز استان‌ها بوده که پیشرفت بسیار بالایی در این بخش صورت گرفته است.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور از تولید و چاپ 250 عنوان کتاب در مراکز استان ها در حوزه دفاع مقدس خبر داد و گفت: این تعداد کتاب طی هشت سال گذشته در این بخش تولید شده که با توجه به استراتژی حوزه هنری منابع مالی‌مان، به حمایت از این موضوع سوق پیدا کرده است. 

وی عنوان کرد: موضوع شب خاطره هم موضوع دیگری است که حوزه هنری به عهده گرفته و برای انتقال حوادث و وقایع دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده و جاری بسیار تاثیرگذار است و از امسال این بخش را در مراکز استان‌ها توسعه دادیم.

مصلحی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 50 برنامه شب خاطره در استان‌ها انجام شده و مسیر جدیدی در افق برنامه‌های مراکز استان ها صورت گرفته است، اظهار کرد: اولویت اول و مزیت ما در حوزه هنری، پرداختن به ادبیات پایداری است و بیشترین حمایت های ما متوجه این بخش است.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه حوزه ادبیات پایداری می‌تواند تغذیه کننده سایر بخش‌های هنری باشد، گفت: حوزه هنرهای تصویری، نمایش، فیلمنامه، تولیدات تجسمی و موسیقی می‌تواند کمک کننده توسعه ادبیات پایداری باشد.

وی اظهار کرد: هدف از تشکیل نشست دفاتر ادبیات پایداری در جهت برجسته کردن و هماهنگ کردن وسیاست گذاری‌های سال آتی در این بخش از حوزه هنری است و جایی که برای برگزاری این نشست انتخاب شده نسبت بسیار خوبی با این بخش دارد.

مصلحی خاطرنشان کرد: آبادان در تاریخ دفاع مقدس کاملا شناخته شده بوده و شهری مقاوم است و تناسب زیادی با موضوع ادبیات پایداری دارد و حوزه هنری آبادان هم نقش برجسته ای در نوشتن تاریخ مکتوب و رشته‌های مربوط در حوزه ادبیات پایداری داشته و این نشست فرصتی جهت بروز و ظهور و برجسته کردن فعالیت های این بخش است.

captcha