هشدار ترکیه نسبت به انتقال سفارت آمریکا به قدس
کد خبر: 3670068
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

هشدار ترکیه نسبت به انتقال سفارت آمریکا به قدس

گروه بین‌الملل: ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اقدام احتمالی آمریکا برای انتقال سفارت به بیت‌المقدس را موضوعی نگران‌کننده توصیف کرد.

هشدار سخنگوی اردوغان در مورد انتقال سفارت آمریکا به قدسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، امروز سه‌شنبه (14 آذر) طی سخنانی از دولت آمریکا خواست تا از انتقال سفارت به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت اسرائیل خودداری کند.

وی همچنین با انتشار پیامی در توئیتر اظهار کرد: اخبارهای منتشر شده در خصوص به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط دولت آمریکا بسیار نگران کننده است؛ زیرا این مسئله برخلاف هویت تاریخی و مذهبی بیت‌المقدس، توافقات بین‌المللی و تصمیمات سازمان ملل است.

ابراهیم کالین در ادامه گفت: این تصمیم روند صلح خاورمیانه را که در وضعیت بحرانی قرار دارد، بر هم زده و موجب بروز تنش‌ها و درگیرهای جدید در منطقه خواهد شد.

 سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تأکید کرد: امیدواریم دولت آمریکا چنین اشتباه مرگباری را مرتکب نشود، زیرا حفظ جایگاه مسجدالاقصی یک امر حیاتی است/.

captcha