بانک اطلاعاتی کتابخانه‌های عمومی سمنان ایجاد می‌شود
کد خبر: 3670103
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

بانک اطلاعاتی کتابخانه‌های عمومی سمنان ایجاد می‌شود

گروه فرهنگی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: با شکل‌گیری شورای هماهنگی کتابخانه‌های استان، می‌توانیم شاهد راه‌اندازی بانک اطلاعاتی کتابخانه‌های سمنان باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،علی سماکوش،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان امروز 14 اذر در نخستین جلسه شورای هماهنگی کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ایجاد بانک اطلاعاتی کتابخانه‌های عمومی باهدف ساماندهی این اماکن را یکی از ویژگی‌های مهم شورای هماهنگی کتابخانه‌های عمومی استان سمنان دانست و گفت: امیدواریم با انسجام بیشتر شاهد تحقق این امر باشیم.

وی افزود: شورای هماهنگی کتابخانه‌های عمومی قادر است با وحدت رویه‌ای که ایجاد می‌کند، کتابخانه‌های استان را به سمت ساماندهی سوق دهد که این اتفاق مبارکی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف تشکیل شورای هماهنگی کتابخانه‌های عمومی و به دنبال آن، بانک اطلاعاتی کتابخانه‌ها، ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات کتابخانه‌ها است که این مهم نیز به جدّ در دست پیگیری قرار دارد افزود:  هم‌اکنون آمار واقعی تعداد اعضاء کتابخانه‌های استان سمنان به‌صورت دقیق مشخص نیست و بانک اطلاعاتی یا سیستم یکپارچه می‌تواند نیاز اداره کل کتابخانه‌های عمومی از آمار و اطلاعات را که همانا مهم‌ترین رکن تصمیم سازی در سطح استان است را رفع کند.

به گفته وی؛ برخی از کتابخانه‌های دستگاه‌های اجرایی دارای منابع غنی هستند که افراد اطلاع ندارند که شورای هماهنگی کتابخانه‌های عمومی قطعاً این نقاط ضعف را پوشش خواهد داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: بر اساس آمارهای موجود قریب به ۵۰۰باب کتابخانه در استان فعالیت می‌کنند و در حدود سه میلیون نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها وجود دارد که ساماندهی آن‌ها اقدامی جهادی را می‌طلبد.

منبع: روابط عمومی گتابخانه های عمومی استان سمنان

captcha