زلزله زدگان بی سرپناه خراسان شمالی ساماندهی شدند
کد خبر: 3670140
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

زلزله زدگان بی سرپناه خراسان شمالی ساماندهی شدند

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تمام آسیب دیدگان از زلزله 23 اردیبهشت ماه امسال در شهر و روستاها ساماندهی شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی،، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان، علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: متاسفانه به دلایل تاخیر در ابلاغ اعتبارات و زیر چادر ماندن برخی از زلزله زدگان، طی هفته گذشته این خانوارها ساماندهی شدند و اکنون خسارت دیدگان در چادر سکونت ندارند .

وی افزود: تعداد بسیار کمی از خسارت دیدگان که از زلزله در چادر به سر می بردند با تامین منازل استیجاری توسط بنیاد مسکن و کمک انجمن خیرین مسکن ساز سامان یافتند .

وی خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز و کمک های خاص برای تامین منزل استیجاری موقت برای چند خانواری که به هرنحوی در زیر چادرها بودند با همراهی انجمن خیرین مسکن ساز و حساب ۱۰۰ امام (ره) تامین شده است و این خانواده ها به مدت چهار ماه در این منازل ساکن می شوند .

محمدی خاطرنشان کرد: اینک پس از بررسی کامل در شهر و روستا خانوار زلزله زده ای در زیر چادرها نیستند .

مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی افزود: لیست افراد و روستاها و نوع ساماندهی نزد بنیاد مسکن موجود است که به دلیل حفظ کرامت افراد محفوظ است و امید داریم تکمیل واحدهای در حال بازسازی با مشارکت مردم، دستگاه های مرتبط و بانکها تسریع یابند‌.

captcha