رسالت انسانی، انقلابی و اسلامی لازمه اثرگذاري يك تشكل است
کد خبر: 3670259
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

رسالت انسانی، انقلابی و اسلامی لازمه اثرگذاري يك تشكل است

گروه فرهنگي: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی گفت: لازم است تشکل‌های اسلامی در هر سه عرصه رسالت انسانی، انقلابی و اسلامی فعالیت جدی داشته باشند زیرا لازمه اثرگذاری یک تشکل، فعالیت در این سه عرصه است.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز 14 آذر در دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان قزوین که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، با تبریک روز دانشجو اظهار کرد: جلسه با دانشجویان جزو بهترین جلسات بنده هستند و همواره دیدار و گفتگو با دانشجویان در اولویت کاری بنده قرار دارد.
وی در ادامه با ذکر خاطراتی از تشکیل نخستین تشکل‌های دانشجویی و حوزوی علیه رژیم استبدادی شاهنشاهی خاطرنشان کرد: سال 54 در دوازدهمین سال تبعید امام خمینی (ره)، طلبه‌ها در مدرسه فیضیه تحسن کردند و پس از اقامه نماز شعار «درود بر خمینی» سر دادند.
امام جمعه قزوین ادامه داد: پس از تحسن گارد شاهنشاهی وارد کار شد و پس از دستگیری طلبه‌ها آن‌ها را شکنجه کرده و به زندان فرستادند و درنهایت برخی از طلبه‌ها به پادگانی تبعید شدند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: پس از تبعید به پادگان، مشاهده کردیم که جوانان دیگری نیز به خاطر مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی به آنجا تبعیدشده‌اند اما آن‌ها دانشجو بودند و همان‌جا وحدت و برادری حوزه و دانشگاه دوچندان شد.
وی افزود: شکنجه‌های دانشجویان و طلبه‌ها و تبعید آن‌ها به این خاطر بود که شاه می‌خواست امام خمینی (ره) فراموش شود، درحالی‌که این قیام و حرکت یک جریان بود و اعتراضات و راهپیمایی‌ها نیز در راستای همین جریان قرار داشت.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: آن زمان نمی‌دانستیم که انقلاب به پیروزی خواهد رسید اما در آن نسل خداوند اطمینانی قلبی قرار داده بود که به پیروزی امیدوار بودند و همان امیدواری امروز نیز برای پیروزی جهان اسلام وجود دارد.
این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حزب‌گرایی اشاره و تأکید کرد: بنده هیچ‌گاه نخواستم اصلاح‌طلب و یا اصول‌گرا باشم و کاری هم با قضاوت‌های بدون سند و سطحی ندارم.
وی بیان کرد: شرعاً وظیفه من این است که رنگ هیچ حزب و جناح را نگیرم و در گذشته و پیش از آنکه مسئولیت فعلی را بر عهده بگیریم نیز همین رویکرد را دنبال می‌کردم و عضو هیچ حزب و جناحی نبودم.
امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه باید بررسی دقیق‌تری از نحوه خدمات احزاب به جامعه داشته باشیم، گفت: باید ببینیم عنوان‌های چپ و راستی توانسته جلوی اختلاس‌ها و مشکلات دیگر را بگیرد یا خیر؟ باید عملکرد اصول‌گرا و اصلاح‌طلب را در فضای باز فکری موردبررسی قرار دهیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در فراز دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه همه ما رسالت انسانی، انقلابی و اسلامی داریم، ابراز کرد: لازم است تشکل‌های اسلامی در هر سه عرصه رسالت انسانی، انقلابی و اسلامی فعالیت جدی داشته باشند زیرا لازمه اثرگذاری یک تشکل، فعالیت در این سه عرصه است.
وی «برقراری عدالت جهانی» را از مصادیق رسالت انسانی، انقلابی و اسلامیِ تشکل‌های دانشجویی برشمرد و اذعان کرد: خداوند پیغمبران و کتاب‌های آسمانی را فرو فرستاد تا با آموزه‌های آن‌ها مردم خودشان برای قسط و عدل قیام کنند، نه اینکه مجبور به اینکار شوند. زیرا اجبار انسان در راستای کرامت انسانی قرار ندارد.
آیت‌الله عابدینی تحقق «وحدت ایمانی» را رسالت دیگر تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: خداوند انسان را به وحدت دعوت نکرده است، بلکه به توحید دعوت کرده است چراکه اگر توحید در جامعه محقق شود، وحدت ایمانی و قلبی شکل می‌گیرد و چنین وحدتی راهگشا و ماندگار خواهد بود.
امام جمعه قزوین رسالت «انقلابی بودن» و «حریت و آزادی» را از دیگر رسالت‌های انسانی، انقلابی و اسلامی دانشجویان برشمرد و تصریح کرد: پیامبر (ص) حریت و آزادی را به ارمغان آورد تا زنجیرهایی که مردم به افکار خود بسته‌اند، باز کنند و افکار جاهلی را رها کنند.
وی رسالت در عرصه علم و «نهضت علمی» را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: علم در نظام دینی ما جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد، به‌طوری‌که اولین آیاتی که به پیغمبر (ص) نازل شد، در همین راستا بود و خداوند نیز به قلم و انسان به خاطر اهمیت جایگاهشان سوگند یادکرده است.

captcha