نگاه عادلانه و خالی از تبعیض پیامبر(ص)، وحدت عملی را تحقق بخشید
کد خبر: 3670297
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

نگاه عادلانه و خالی از تبعیض پیامبر(ص)، وحدت عملی را تحقق بخشید

گروه اجتماعی: امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: همبستگی امت اسلامی بر مبنای عدالت و اعتدال بود؛ پیامبر(ص) در حقیقت با نگاه عادلانه و خالی از تبعیض، وحدت عملی را در جامعه اسلامی تحقق بخشیدند.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت سراوان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: خداوند متعال، وظایف یک مسلمان را در قالب دین تعیین کرده و شخصیت بزرگی همچون پیامبر(ص) را نیز به‌عنوان الگو، اسوه جامع فضائل اعمال و محاسن اخلاق معرفی کرده است.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام علاوه بر آنکه مسلمانان را به وحدت و اخوت دعوت می‌کردند و اختلافات عمیق قومی و قبیله‌ای را تبدیل به مودت و دوستی می‌کردند، خودشان نیز در عمل به‌گونه‌ای بودند که هیچ تبعیضی احساس نمی‌شد. ملاک برتری، تقوا بود.
امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: در دوران جاهلیت که نژادپرستی و تفاخر رواج داشت، ایشان، بلال حبشی را که یک برده از حبشه بود، مؤذن ویژه خود قرار دادند و سلمان فارسی را که عرب نبود، آن‌قدر مورد تجلیل قرار دادند.
وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) بطورعملی و آشکار اعلام می‌فرماید کسی بر دیگری از نظر نژاد و قومیت و رنگ برتری ندارد، مگر با شایستگی که ملاک آن، تقوی و پرهیزکاری است؛ هیچکس بر دیگری برتری ندارد، مگر تقوای او بیشتر باشد.
مولوی ساداتی اظهار کرد: همبستگی امت اسلامی بر مبنای عدالت و اعتدال بود؛ پیامبر(ص) در حقیقت با نگاه عادلانه و خالی از تبعیض، وحدت عملی را در جامعه اسلامی تحقق بخشیدند.
وی بیان کرد: امروز امت اسلامی از تفرقه و اختلاف رنج می‌برد، به مقدسات یکدیگر احترام نمی‌گذارند و هر کس با عقاید آنان مخالف باشد، تکفیر می‌کنند؛ امروز امت رسول خدا چند دسته شده است و نیاز حیاتی به وحدت دارد.
امام جمعه اهل سنت سراوان افزود: با دوری از تعصبات گوناگون قومی و نژادی و با احترام به مقدسات اسلامی و باورهای دینی و تحمل نظرات دیگران و مدارا با پیروان همه مذاهب، تحقق وحدت اسلامی در عمل امکان پذیر است.

captcha