چهارمحال و بختیاری به قطب گردشگری تبدیل شود
کد خبر: 3670359
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹

چهارمحال و بختیاری به قطب گردشگری تبدیل شود

گروه اجتماعی: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تاکید رئیس جمهوری برای تبدیل این استان به قطب گردشگری کشور باید از سوی دستگاههای اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایرنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در نخستین سفر رسمی خود به شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تبدیل این استان به قطب گردشگری کشور از مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان است.
وی افزود: تهیه طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری برای تصویب هیات دولت باید در دستور کار مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قرار گیرد.
عباسی تصریح کرد: امسال مجموع اعتبارات عمرانی چهارمحال و بختیاری 6 هزار میلیارد ریال است و این در حالی است که هزینه جاری دولتی در استان بیش از 20 هزار میلیارد ریال می باشد به همین منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی با هدف سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری ضرورت دارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سفر به شهرستان لردگان مشکلات این شهرستان در مدت افزون بر 12 ساعت بررسی و راهکاری لازم برای رفع برخی از این مسائل ارائه شد.
وی گفت: بیشترین مشکلات شهرستان لردگان در زمینه های تامین آب آشامیدنی، آب و فاضلاب، آب کشاورزی، تکمیل مصلا، بهره برداری از پتروشیمی، توسعه گردشگری، احداث باغات، ارتقای کشاورزی و بهبود جاده های ارتباطی است.
عباسی تاکید کرد: باید به طرح های حوزه بهداشت و درمان و گردشگری شهرستان لردگان در بودجه سال 1397 توجه بیشتری می شود.
وی افزود: حذف نقاط حادثه خیز و احداث آزاد راه لردگان – دهدز جزو برنامه های اولویت دار مسئولان چهارمحال و بختیاری برای تسریع در روند توسعه ای شهرستان لردگان است.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تامین آب آشامیدنی مردم به ویژه در بخش های فلارد و خانمیرزا جزو خواسته های مهم مردم محسوب می شود.
محمد خالدی تصریح کرد: تامین آب مورد نیاز طرح های کشاورزی مانند فلارد یک و 2 باید به طور جدی در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.
وی یادآور شد: افزایش اعتبارات عمرانی شهرستان لردگان به ویژه در فصل راهسازی از خواسته های مردم این شهرستان است.
خالدی اظهار کرد: مجوزهای قانونی احداث آزاد راه لردگان – ایذه صادر شده و آغاز عملیات اجرایی آن نیازمند جذب سرمایه گذار توانمند است.
وی گفت: فراخوان و جذب سرمیاه گذاران داخلی و خارجی روند اجرایی و بهره برداری از آزاد راه لردگان – ایذه را سرعت می بخشد.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان به ویژه در بخش خانمیرزا به ارتقاء و تخصیص اعتبارات بیشتری نیاز دارد.
وی افزود: ارتقای سیاسی بخش خانمیرزا به شهرستان و گشایش فرمانداری در آن سال هاست از سوی مردم و مسئولان در حال پیگیری است که تسریع در روند اجرای آن ضروری است.
به گزارش ایرنا، ادای احترام به مقام والای شهیدان، دیدار با امام جمعه لردگان، نشست مشورتی با بخشداران چهارمحال و بختیاری، برگزاری جلسه با احزاب سیاسی اصلاح طلب، بازدید از طرح پتروشیمی و شرکت در شورای اداری شهرستان لردگان به میزبانی بخش فلارد از دیگر برنامه های سفر استاندار به این شهرستان بود.

captcha