راهپیمایی نمازگزاران سنندجی در اعتراض به انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس
کد خبر: 3670454
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷

راهپیمایی نمازگزاران سنندجی در اعتراض به انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس

گروه سیاسی: در پی اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارت خود از تلالیو به قدس شریف، فردا مردم نمازگزار استان کردستان همراه با تمامی ملت مسلمان ایران در میعادگاه های نماز جمعه خشم و انزجار خود را از این عمل شنیع به گوش جهانیان خواهند رساند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، در پی اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا در انتقال سفارت خود از تلالیو به قدس شریف، فردا مردم نمازگزار استان کردستان همراه با تمامی ملت مسلمان ایران در میعادگاه های نماز جمعه خشم و انزجار خود را از این عمل شنیع به گوش جهانیان خواهند رساند.
به همین مناسبت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان ضمن دعوت از مردم برای حضور در این تظاهرات، بیانیه‌ای در محکومیت این عمل غیرقانونی صادر کرد.
متن بیانیه به این شرح است:
قدس به عنوان قبله ی اول مسلمانان و پاره تن اسلام همواره از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار بوده و تنها به عنوان یک مکان مقدس مطرح نیست بلکه نماد مقاومت و ایستادگی مسلمانان در برابر ظالمان و زورگویان است.
این مکان مقدس سالهاست مورد تجاوز رژیم آپارتاید و شرور صهیونیست قرار گرفته و این رژیم جعلی و کودک کش با ترور، کشتار، قتل و غارت به‌عنوان پیش‌فرض جهان‌بینی و سیاست‌های سلطه‌طلبانه و زیاده‌خواهانه خود و با توسل به این‌گونه سیاست‌های کثیف و زشت با خونریزی، ترور دولتی، خشونت، شرارت و ایجاد ناامنی در منطقه که همواره با حمایت های همه جانبه آمریکای جنایتکار و برخی سران خودفروخته منطقه همراه بوده است، به دنبال تأمین منافع نامشروع و اهداف پلید و شنیع خود بوده است.
رییس جمهور آمریکا با اقدام اخیر خود در انتقال سفارت این کشور به قدس شریف و به رسمیت شناختن این مکان مقدس به عنوان پایتخت اسراییل که بر خلاف قوانین بین المللی و همه قطعنامه های شورای امنیت است، بار دیگر بی توجهی خود به نظم بین المللی را به جهانیان نشان داد.
جوامع مسلمان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و همصدایی در برابر متجاوزین و ایستادگی مقابل زورگویی مستکبرین بوده و تنها راه مقابله با دسیسه های شوم دشمنان و برهم زنندگان نظم و امنیت منطقه حفظ وحدت و یکپارچگی و مقاومت همه جانبه در برابر آنان است.
نمازگزاران استان کردستان در کنار دیگر مسلمانان ایران و جهان، ضمن حمایت از "خط مقاومت و انتفاضه" و تأکید بر ضرورت وحدت، هم‌گرایی و یکپارچگی گروه‌های فلسطینی در برابر رژیم کودک ‌کش صهیونیستی، اقدام اخیر شیطان بزرگ آمریکا و رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرده و از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای می‌خواهند با اتخاذ مواضع قطعی و عملی مانع تداوم این توطئه خطرناک که بر خلاف قوانین بین المللی است شوند، چرا که به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تلالیو به این مکان مقدس موج خشم و نفرت مسلمانان و آزادی خواهان جهان را به دنبال خواهد داشت که محکم تر از همیشه پایه های سست و عنکبوتی این غده ی سرطانی را در منطقه به لرزه در خواهد آورد.

captcha