حمایت یک‏صدای مردم مشهد از قدس شریف
کد خبر: 3670482
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

حمایت یک‏صدای مردم مشهد از قدس شریف

گروه سیاست و اقتصاد: مردم مشهد و زائران بارگاه منور رضوی، همگام و هم‌صدا با سایر مسلمان جهان، با صدایی رسا و اراده‌ای محکم و با تشکیل حلقه انسانی از ملت فلسطین حمایت کردند و خواستار آزادسازی سرزمین‌های اشغالی از سلطه اسرائیل و هم‌پیمانانش شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، زائران بارگاه منور رضوی، همگام و هم صدا با سایر مسلمین جهان، با صدایی رسا و اراده ای محکم از ملت فلسطین حمایت کرده و خواستار آزادسازی سرزمین های اشغالی از سلطه اسرائیل و هم پیمانانش شدند.

این ویژه برنامه که توسط حرکت خودجوش مردمی به ویژه دانشجویان طراحی شده بود امروز پنج شنبه، 16 آذرماه ساعت 15 در صحن قدس برگزار شد و در آن صدها تن از زائران، خادمان و مسئولان بارگاه منور امام هشتم(ع) شرکت کردند.
در حالی که حضور نوجوانان و جوانان که به صورت دسته‌جمعی یا با خانواده‌های خود در این اجتماع حضور یافته‌بودند چشمگیر بود، بسیاری با در دست داشتن پرچم حمایت از فلسطین و پلاکاردهای «القدس لنا»، «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ اسرائیل»، انزجار خویش را نسبت به سخنان اخیر رییس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کردند.
شرکت کنندگان در این اجتماع با قرائت قطعنامه‌‏ای مواضع خود را اعلام کردند.

متن کامل این قطعنامه بدین شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
فلسطین و «آرمان قدس شریف» از ابتدای شروع نهضت اسلامی و انقلابی، به پرچمداری حضرت امام خمینی(ره) مورد توجه ایشان و ملت قهرمان پرور ایران اسلامی و همه آزادگان و مستضعفان جهان قرار گرفت و همواره فلسطین و قدس را مساله اول جهان اسلام دانسته و بر آن تاکید کرده‌اند.

ما شرکت کنندگان در تجمع حمایت از قدس شریف اعلام می‌داریم:
1. در ماه‌های گذشته و با انتشار اخبار نصرت و پیروزی‌های پی در پی لشکریان اسلام در خطوط مقدم جبهه مقاومت، عرصه آنچنان بر دشمنان قسم خورده اسلام تنگ آمده است که نه در میدان مبارزه مردانه بلکه با اقدامات کثیف و غیرانسانی به عقده‌گشایی از شکست های خود بپردازند.

2. سخنان یاوه‌گویانه رئیس جمهور آمریکا، به واقع عجز و درماندگی جبهه عربی صهیونیستی را نمایان ساخت. سران جنایتکار آمریکا ـ که در همه ایام از حربه و دسیسه چینی در عرصه نظامی تا تفرقه انگیزی و فتنه انگیزی کوتاهی نکرده‌اند ـ این بار نیز در اقدامی غیرقانونی و مستکبرمنشانه جهت سرپوش گذاشتن بر شکستهاشان، دم از انتقال سفارت منحوس‌شان به قدس می‌زنند و هم‌پیمانان صهیونیستی‌شان نیز به طمع و خیال خام در انتقال پایتخت سخن می گویند.

3. آنچه در واقع از سوی سران مستکبر مطرح گردیده، چیزی جز عجز و فرومایگی از سیاست‌های شکست‌خورده و ابلهانه‌شان نیست و امید است که خود این امر، زمینه‌ساز انتفاضه جهانی امت اسلام تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی شود. رفتار حماقت‌گونه سران استکبار، بیش از هرچیز، اماره و نشانه برای آن دسته از افرادی بود که خیال مذاکره و سازش با قدرتهای امپریالیستی در سر می‌پروراندند و توافقنامه‌های ننگینی چون پیمان اسلو را بر ملت فلسطین تحمیل کردند. وقایع اخیر قدس بار دیگر پوشالی بودن تمامی این پیمان ها و تعهدات سران جنایتکار استکبار را نمایان ساخت و رییس جمهور احمق و جاهل آمریکا باید بداند که با این تصمیم جاهلانه موجبات نابودی هرچه سریعتر اسرائیل را فراهم می‌آورد.

4. امروز، به واقع، تنها راه‌حل نجات‌بخش امت اسلام اتحاد و همدلی و «خیزش انتفاضه جهانی اقصی» است؛ چرا که وقایع اخیر، به صورت کامل، نمایان ساخت که هیچ راه‌حلی به جز انتفاضه مردمی و مسلح سازی کرانه باختری تا نابودی کامل رژیم اشغالگر قدس و تشکیل دولت مردمی منتخب ملت فلسطین وجود ندارد و ادعاهای سازشگران و تصمیمات و تفاهمات پوشالی بین المللی هیچ گره‌ای از مشکلات ملت فلسطین نمی‌گشاید.

5. خیزش و حمایت برادرانه ملت غیور ایران بار دیگر به تمامی مردم جهان اثبات کرد تا پیروزی نهایی ملت فلسطین در کنار آنها بوده و لحظه‌ای تنهایشان نخواهد گذاشت. توصیه برادرانه ما به سران سازشگر و سرسپرده غرب ملت‌های اسلامی و عربی آن است که تا دیر نشده به جنبش‌های مردمی مقاومت پیوسته؛ والا بعید نیست که سرانجام شوم و پلید فرعون‌های جاهل، همچون حسنی مبارک و علی عبدالله صالح‌ها، در انتظار آن هاست.

6. ما مردم مسلمان، جنبش دانشجویی و تشکل های مردمی ایران اسلامی بیش و پیش از هر چیز به برادران مجاهد فلسطنی‌مان تبریک می گوییم؛ چرا که اقدام اخیر سران صهیونیست نابودیشان را هرچه بیشتر به تعجیل انداخته و انشاالله به زودی زود شاهد پیروزی نهایی جبهه مقاومت و نماز وحدت از صحن قدس رضوی تا مسجد مقدس اقصی خواهیم بود. ان الارض یرثها عبادی‌الصالحین»

گفتنی است، این ویژه برنامه در پی اعتراض به سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مبنی بر اعلام انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس برگزار شد.

captcha