۵۰۰ مبلغ در هفته وحدت به سمنان اعزام شدند
کد خبر: 3670649
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

۵۰۰ مبلغ در هفته وحدت به سمنان اعزام شدند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از اعزام ۵۰۳ مبلغ در هفته وحدت و ویژه ولادت باسعادت پیامبر(ص) به اقصی نقاط استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان 17 اذر با اشاره بر اعزام بیش از ۵۰۰مبلغ زن و مرد در هفته وحدت،گفت: ۳۱۵مبلغ بومی مرد و ۹۶ مبلغ بومی زن در کنار ۱۲مبلغ غیربومی اعزامی از دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در زمره مبلغانی هستند که در طول این هفته از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، به هشت شهرستان دیار قومس، اعزام شدند.

وی افزود: این تعداد مبلغ اعزامی در کنار ۸۰ مبلغ مستقر در مناطق شهری و روستایی استان سمنان، برنامه‌های تبلیغی ویژه ولادت باسعادت پیامبر(ص) و هفته وحدت را اجرا کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۰۰ مبلغ در هفته وحدت به اقصی نقاط استان اعزام شدند، اظهار کرد: در سال ۹۶ شاهد رشد تقریباً ۲۰ درصدی در مقوله اعزام مبلغان در سطح استان بودیم.

شکری با تاکید بر اینکه در هفته وحدت سال 94، ۱۴۰ مبلغ در سال 95، ۲۴۵ مبلغ و در سال جاری ۵۰۳ مبلغ در این ایام به سراسر استان اعزام شدند متذکر شد: این امر نشان از رشد کم‌سابقه در امر اعزام مبلغ و برگزاری ویژه‌برنامه‌های معنوی، تبلیغ و فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی و به‌خصوص هفته وحدت دارد.

به گفته وی، بیش از ۴۳۰ مسجد، حسینیه، مهدیه، تکیه و بقاع متبرکه در هفته وحدت میزبان برنامه‌های تبلیغی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان هفته وحدت را فرصت بسیار مناسبی برای ترویج سیره نبوی دانست وافزود: همچنین مسائلی مانند خصایص پیامبر(ص)، سبک زندگی اسلامی، وحدت بین مسلمانان، سنت‌های نبوی، اهل‌بیت(ع)، اقتصاد مقاومتی، نقش قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، دوری از معضلات اجتماعی، حجاب و عفاف و ... در زمره مواردی است که بیان آن در دوران تبلیغ، به مبلغان اعزامی توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

captcha