بیانیه اساتید یهودی دانشگاه‌های آمریکا علیه ترامپ
کد خبر: 3670725
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

بیانیه اساتید یهودی دانشگاه‌های آمریکا علیه ترامپ

گروه بین‌الملل: بیش از 100 نفر از اساتید مطالعات یهودی با صدور بیانیه‌ای اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل را محکوم کردند.

بیانیه اساتید یهودی دانشگاه‌های آمریکا علیه ترامپبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه Press TV؛ در این بیانیه که به امضای بیش از 110 نفر از اساتید دانشگاه‌ها و کالج‌های سراسر آمریکا رسیده، از ترامپ خواسته شده که این تصمیم را لغو کند.

در این بیانیه آمده است: ما اساتید مطالعات یهودی مخالفت خود را با تصمیم کابینه ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و صدور مجوز برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اعلام می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: تصمیم دولت آمریکا بی‌شک سبب شعله‌ور شدن آتش خشونت‌ها خواهد شد.

در این بیانیه تأکید شد که رژیم اسرائیل در حال اعمال «نابرابری‌های سیستماتیک» علیه مردم فلسطین است. ساکنان فلسطینی قدس سال‌ها است که این نابرابری‌های سیستماتیک مانند بی‌عدالتی در توزیع بودجه و خدمات شهری، محرومیت از برخورداری از مجوز ساخت‌وساز برخلاف یهودیان، تخریب خانه‌ها و توقیف مایملک آن‌ها برای شهرک‌سازی یهودیان رنج می‌برند.

این بیانیه افزود: فلسطینان نیز باید همانند یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی، اجازه بازدید از اماکن دینی قدس را داشته باشند/.

captcha