رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با سرپرست جدید دانشگاه بوعلی سینا دیدار کرد
کد خبر: 3670878
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با سرپرست جدید دانشگاه بوعلی سینا دیدار کرد

گروه فرهنگی: رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان با سرپرست جدید دانشگاه بوعلی سینا که پس از انتصاب دکتر منصور غلامی به وزارت علوم، عهده دار مدیریت این دانشگاه شده است دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، اکبر اسدی رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان ضمن تبریک پست جدید به یعقوب محمدی فر سرپرست جدید دانشگاه بوعلی سینا به معرفی بخشی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی پرداخت و بیان کرد: رویکرد فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، پشتیبانی و فرهنگی مبتنی بر کاربردی کردن دانش است و حلقه واسطه‌ای بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و جامعه می باشد.
اسدی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس در دانشگاه مادر استان حضور فعال داشته عنوان کرد: این نهاد در چند سال اخیر فعالیتهای خوبی را داشته که البته با آنچه ایده آل است فاصله دارد.
وی با اشاره به رویکرد جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی به تاسیس خبرگزاری دانشجویان اشاره کرد و گفت: خبرگزاری ایسنا تبلور حضور دانشجویان پر تلاش، کم توقع و فعالی است که با تخصص و پشتکار حرکت بزرگی در حوزه اطلاع رسانی کشور بوجود آوردند و این یکی از مصادیق کاربردی کردن علم و دانش در عرصه جامعه است.
وی با بیان اینکه مزیت خبرگزاری ایسنا، دانشجویی بودن آن است اضافه کرد: پشتوانه اصلی خبرگزاری دانشجویان ایران، دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور است. و این باعث می شود نیروی انسانی سیال و پر انرژی و مطالبه گر داشته باشد.
اسدی ظرفیت خبرگزاری را فضایی مناسب برای تمرین مدیریت دانشجویان دانست و افزود با توجه به اینکه مدیران آینده کشور در بخش های مختلف اجرایی از بین همین دانشجویان خواهد بود فعالیت در این خبرگزاری را بهترین فرصت برای تمرین مدیریت و ارتباط با بخش های مختلف جامعه برای دانشجویان دانست.
وی خبرگزاری قرآنی ایکنا را از دیگر ظرفیت‌های جهاددانشگاهی دانست و اظهار کرد: این خبرگزاری تنها خبرگزاری تخصصی و قرآنی است که در بستر دانشگاهها و مرکز آموزش عالی ایجاد شد.
اسدی با اشاره به ظرفیت حوزه معاونت فرهنگی بیان کرد: افکار سنجی یک مجموعه علمی و دانش بنیان است که در جهت رشد و پیشرفت کشور و در انتقال آراء و نظرات مردم به مسئولان نقش مهمی را ایفا می‌کند که این نیز مبتنی بر حضور دانشجویان می باشد.
اسدی با تاکید بر اینکه بایستی از ظرفیت دانشجو استفاده کرد اعلام کرد: ظرفیت بالقوه‌ در فضای دانشجویی بسیار زیاد است و در عرصه های مختلف باید از آن استفاده کرد و اگر به بدنه دانشگاه و دانشجویان اعتماد شود خیلی از گره های کشور باز خواهد شد. و کشور در مسیر رشد و توسعه قرار می گیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان در ادامه فعالیتهای دیگر جهاددانشگاهی در حوزه های پژوهشی و آموزشی را معرفی نمودند.
یعقوب محمدی فر سرپرست جدید دانشگاه بوعلی سینا با تبریک روز دانشجو بیان کرد: دانشگاه‌ها در دنیای امروز به فراخور وضعیت اجتماعی که دارند دارای رسالت‌هایی هستند، از حدود 80 سال گذشته، با دانشگاه تهران که بعنوان اولین دانشگاه جامع آن را می‌شناسیم، تا حدود 20 سال گذشته چیزی حدود 50 دانشگاه در سراسر کشور وجود داشت اما در سال های اخیر شاهد رشددانشگاه‌های زیادی با عناوین مختلف شکل گرفتند.
وی ادامه داد: تا پیش از این نگاه به دانشگاه آموزش بود، اما در حال حاضر نگاه تغییر کرده و به این سمت رفته است که تنها آموزش کافی نیست و بحث پژوهش نیز وارد فضای دانشگاه شد، دانشگاه کارآفرین و در بعضی از مناطق دنیا دانشگاه‌ها وارد نسل چهارم شده اند یعنی حاکمیت ساز شده‌اند.
محمدی فر خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشگاه‌های ما در کشور آموزش محور هستند و تنها برخی از دانشگاه‌های درجه یک ما از نسل دو یعنی پژوهش محور بودن به نسل سه، کارآفرینی در حال تغییر هستند، با این رویکرد که دانشجوی ما علاوه بر اینکه در حال آموزش است توانمند نیز باشد و بخشی از آن را اداره کند.
وی ادامه داد: برای وارد شدن به نسل سوم دانشگاه لازم است مقدمات آن فراهم شود در این دانشگاه ارتباط صنعت و جامعه با هدف تاثیر گذاری دانشگاه بر جامعه ایجاد شده است. در انجمن های علمی نیز دانشجویان درگیر یک سری فعالیت‌ها شده‌اند «کارستان» فعالیتی در این راستا است.
محمدی فر افزود: در بخش کشاورزی و صنعت وارد فاز دوم شده ایم امسال در زمینه‌هایی که صنعت نیاز داشته موارد پژوهش وارد کار شده است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه هر پژوهشی و هر پایان نامه‌ای بتواند در سطح جامعه بصورت کاربردی وارد شود افزود: حوزه پژوهشی به دنبال استفاده از ظرفیت ها در بخش‌های خصوصی است. برای مسائل بنیادی دانشگاه ها نیز باید فکری شود که این نیز در حوزه دانشگاه است در کاربردی کردن رشته های جدید با جدیت در حال پیگیری هستیم.
سرپرست جدید دانشگاه بوعلی سینا دانشگاه را کارگاه آدم سازی دانست و بیان کرد: هدف این است که از نیروی جوان و خلاق به نحو احسن استفاده کنیم چرا که نیروی جوان ما در طول انقلاب ثابت کرده است که توانا است در هر جای دنیا در بخشی که پیشرفتی داشته وارد می‌شویم می‌بینیم یک ایرانی حضور داشته است لذا بستر سازی برای شکوفایی این جوانان وظیفه ما و مسئولان دولت است.

 

captcha