دشمن با ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی درپی پیشبرد اهداف خود است
کد خبر: 3670930
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

دشمن با ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی درپی پیشبرد اهداف خود است

گروه معارف: استاد مدرسه علمیه سفیران همدان گفت: وجود شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی که مشکلی با صهیونیسم نداشته و کاملا مورد حمایت همه جانبه آنها است نشان از امید دشمنان دین به ابزار تفرقه بین مذاهب اسلامی درپی پیشبرد اهداف خود است.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو، استاد مدرسه علمیه سفیران همدان در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان با اشاره به اهمیت بحث وحدت در بین مذاهب اسلامی اظهارکرد: بنیان‌گذار وحدت در عالم اسلام حضرت خاتم الانبیا(ص) است.
وی ادامه داد: از نخستین اقدام های مهم سیاسی و اجتماعی پیامبر اعظم(ص) بعد از استقرار در مدینه، برقراری برادری و ایجاد اتحاد و یک دلی بین مهاجرین و انصار بود.
استاد مدرسه علمیه سفیران همدان اذعان کرد: دشمنان اسلام از آغاز استقرار پیامبر(ص) برای جلوگیری از رشد اسلام و ضربه زدن به اهداف والای نبی اکرم(ص) سعی در ایجاد اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی داشته که با مدیریت پیامبر(ص) برنامه آن ها خنثی شد.
وی بیان کرد: امروز هم استکبار جهانی در عالم اسلام برای رسیدن به اهداف خصمانه خود در صدد ایجاد تفرقه در میان مذاهب اسلامی بوده که این امر هوشیاری جدی جامعه اسلامی را طلب می کند.
حجت الاسلام یوسفی راستگو گفت: وجود شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی که مشکلی با صهیونیسم نداشته و کاملا مورد حمایت همه جانبه آنها است نشان از امید دشمنان دین به ابزار تفرقه در میان مذاهب اسلامی درپی پیشبرد اهداف خود است.
وی افزود: در اهمیت وحدت مذاهب اسلامی همین بس که مقام معظم رهبری فرمودند شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی برای بریدن اصل دین است.
استاد مدرسه علمیه سفیران همدان تأکید کرد: وحدت اسم رمز پیروزی عالم اسلام عزیز است و تفرقه عامل سستی به تعبیر قرآن نابودی عزت و عظمت مسلمانان است.

وی در پایان افزود: جامعه اسلامی همواره باید اسیر سیاست ها نبوده هر روز به فکر نهادینه کردن اتحاد و همدلی در میان توده های مردم مسلمان بوده تا زنجیرهای استعمار را در عصر حاضر در هم کوبند.

captcha