تلاش براي بالا بردن ارزش اقتصادي زمين‌هاي باغستان سنتي قزوين
کد خبر: 3670993
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
استاندار قزوين تأكيد كرد:

تلاش براي بالا بردن ارزش اقتصادي زمين‌هاي باغستان سنتي قزوين

گروه فرهنگي: استاندار قزوين گفت: آنچه تاکنون باعث تخریب جنگل‌ها، مراتع و فضای سبز در کل کشور شده است، بیشتر دیدگاه‌های اقتصادی و نگاه درآمدزایی بوده و بایستی تلاش شود تا ارزش اقتصادی زمین‌هایی با کاربری باغستان از کاربری‌های مسکونی بیشتر شود تا مالکان این عرصه انگیزه‌ای برای حفظ و احیاء آن‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از قزوين، عبدالمحمد زاهدی بعدازظهر امروز 18 آذر در نشستی با تشکل‌های زیست‌محیطی استان اظهار کرد: احیاء، حفظ، نگهداری و تأمین امنیت مجموعه باغستان قزوین یک امر مهم و بدیهی است که هیچ‌کس مخالف این موضوع نیست و هر کس موافق این مسئله نباشد در حق مردم استان ظلم و جفای بزرگی کرده است.
زاهدی ثبت باغستان را به‌عنوان اثر ملی اقدام مهمی اعلام کرد و افزود: سازمان محیط‌زیست کشور نیز بعدازاین استان را در حفظ و احیای این مناطق بااهمیت یاری خواهد کرد.
استاندار قزوین با تأکید بر ضرورت جلوگیری از تخریب باغستان ادامه داد: اگر لازم باشد برای حفظ این عرصه در طرح جامع نیز تجدیدنظر صورت خواهد گرفت.
زاهدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال 93 در بیاناتی تأکید جدی بر جلوگیری از تخریب فضاهای سبز و تغییر کاربری این مکان‌های مهم داشتند و خیلی محکم با این اقدامات غیرقانونی مخالفت کردند که استناد من نیز در خصوص ضرورت حفظ باغستان قزوین، تأسی بر بیانات ایشان است.
استاندار قزوین ادامه داد: آنچه تاکنون باعث تخریب جنگل‌ها، مراتع و فضای سبز در کل کشور شده است، بیشتر دیدگاه‌های اقتصادی و نگاه درآمدزایی بوده است و بایستی تلاش شود تا ارزش اقتصادی زمین‌هایی با کاربری باغستان از کاربری‌های مسکونی بیشتر شود تا مالکان این عرصه انگیزه‌ای برای حفظ و احیاء آن‌ها داشته باشند.
وی همراهی و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد را در راستای حفظ و احیای باغستان قزوین امیدبخش اعلام کرد و افزود: از حساسیت سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی برای این امر مهم تشکر می‌کنم و لازم است به حساس کردن مدیران و مردم برای اجرای طرح حفظ و احیای این مکان‌های بااهمیت در استان ادامه داده و اخبار را سریعاً به این‌جانب اطلاع دهند، زیرا ما مانند هر طرح دیگری برای اجرای این امر مهم نیز به پشتوانهٔ مردمی نیازمندیم.
استاندار قزوین ادامه داد: مهم‌ترین مسئله برای باغستان تأمین آب این مناطق است که در جلسه‌ای برای این امر مهم یک تصمیم کوتاه‌مدت اتخاذشده است و برای طرح بلندمدت نیز قرار است از سوی مشاور بررسی کارشناسی انجام شده و با در نظر گرفتن مسئله امنیت و راه‌های دسترسی پاسخ کارشناسی را ارائه دهد.
در این جلسه نمایندگان تشکل‌های زیست‌محیطی استان در خصوص حفظ و نگهداری مجموعه باغستان قزوین راهکارهایی ارائه کردند.

captcha