تشکیل کمیته‌ای در راستای مبارزه با خرده‌فروشان موادمخدر در لرستان
کد خبر: 3671037
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲

تشکیل کمیته‌ای در راستای مبارزه با خرده‌فروشان موادمخدر در لرستان

گروه فرهنگی: استاندار لرستان از تشکیل کمیته‌ای در راستای مبارزه با خرده‌فروشان خبرداد و اظهارکرد: امیدواریم ظرف چند روز آینده مناطق آلوده مشخص و با همکاری نیروی انتظامی، دادستانی و سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم برای برقراری آرامش و حفظ امنیت اجتماعی دانش‌آموزان به‌عمل آید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان شامگاه شنبه، 18 آذرماه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان که در استانداری برگزار شد، با تسلیت به‌مناسبت جان‌باختن تعدادی از کوهنوردان استان خراسان در حادثه سقوط بهمن اشترانکوه، به جامعه ورزش و خانواده‌های این کوهنوردان، گفت: در مصوبه جلسه قبل قرار شد از فعالیت مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز جلوگیری به عمل آید، در همین راستا به این مراکز فرصت یک ماهه‌ای داده شد تا اگر توانستند مجوزهای لازم را اخذ کنند به فعالیت خود ادامه دهند و درغیر این‎صورت تعطیل خواهند شد.
وی از اتمام مهلت تعیین شده به این مراکز خبر داد و بیان کرد: امروز قرار شد مراتب به دادستان شهرستان‌ها اعلام شود تا از فعالیت آنها جلوگیری به عمل آورد.
استاندار لرستان در رابطه با معضل خرده‌فروشی گفت: قرار است محلات آلوده و مشکل‌دار در استان مشخص شوند؛ به‌طور قطع با توجه به محدودیتی که در منابع و امکانات داریم نمی‌توانیم برخورد متفاوتی در این رابطه داشته باشیم.
وی تصریح کرد: به‌طور معمول تمامی دستگاه‌ها بحث مبارزه با مواد مخدر را انجام می‌دهند اما می‌خواهیم تحت عنوان یک برنامه فوق‌العاده آن‌را تعریف کنیم که در این راستا قرار است مناطق آلوده معلوم و تمامی دستگاه‌ها یک حرکت فوق‌العاده در این مورد انجام دهند.
خادمی با بیان این‌که قرار است طرح مبارزه با مواد مخدر در استان تهیه و به تصویب برسد به مدارس واقع در مناطق آلوده اشاره کرد و ادامه داد: در این محله‌ها ممکن است سایر آسیب‌های اجتماعی نیز وجود داشته باشد.
استاندار لرستان از تشکیل کمیته‌ای در راستای مبارزه با خرده‌فروشان خبرداد و اظهارکرد: امیدواریم ظرف چند روز آینده این مناطق مشخص و با همکاری نیروی انتظامی، دادستانی و سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم برای برقراری آرامش و حفظ امنیت اجتماعی دانش‌آموزان به‌عمل آید؛ هر چند تاکنون به‌ لحاظ امنیت ظاهری برای آنان مشکلی پیش نیامده است.
وی خاطرنشان کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی باید بتوانیم مراقبت کنیم و برای همین در کمیسیون مصوبات آن امضاء خواهند شد.
استاندار لرستان همچنین راه‎اندازی آزمایشگاه مواد مخدر را برای مبارزه جدی با جرائم ناشی از خرید و فروش مواد مخدر ضروری خواند و گفت: این آزمایشگاه تا سال آینده با سرمایه‌گذاری مشترک نیروی انتظامی و استانداری لرستان راه‎اندازی شود.

captcha