ارسال 190 مقاله علمی به همایش ملی مقاومت با محوریت یادوآره شهدای دانشجو
کد خبر: 3671204
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷

ارسال 190 مقاله علمی به همایش ملی مقاومت با محوریت یادوآره شهدای دانشجو

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه مرکز خراسان شمالی 6 و 7 دی ماه میزبان همایش ملی مقاومت است، گفت: تا کنون 190 مقاله علمی با محوریت یادواره شهدای دانشجو به دبیرخانه ارسال شده است.


به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، دکتر محمدعلی رباط جزی رئیس دانشگاه کوثر بجنورد، صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه علاقمندان تا فرداشب فرصت بارگزاری مقالات خود در سایت همایش ملی مقاومت را دارند، اظهار کرد: پیش بینی می شود که تعداد آثار از 200 مقاله بیشتر شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 مقاله یعنی 30 درصد آثار از خراسان شمالی، چند مقاله از کشورهای عراق، سوریه، الجزایر، مراکش و بقیه از سایر استان های کشور ارسال شده است، استقبال پژوهشگران از این همایش را بسیار خوب توصیف کرد و ادامه داد: این همایش در دو محور خاص و عام برگزار می شود.

وی گستره ی ادبیات پایداری، انعکاس مضامین دینی در ادبیات مقاومت، نقد و آسیب شناسی ادبیات مقاومت، ادبیات مقاومت و هنر، زنان و ادبیات مقاومت، ادبیات تطبیقی و تاثیر آن در پویایی ادبیات پایداری، نقش ادبیات عرب در ادبیات مقاومت ایران، مولفه های اخلاق پایداری در ادبیات فارسی و عربی را از محورهای عام همایش ذکر کرد.

این مسئول جایگاه مدافعان حریم و حرم در اشاعه فرهنگ مقاومت و پایداری، دانشگاه و ادبیات مقاومت، ادبیات مقاومت در حوزه جنگ نرم، جلوه های ادبیات مقاومت در ادبیات کودک و نوجوان، جایگاه ادبیات مقاومت در فرهنگ و تمدن اسلامی و سایر را از دیگر ز محورهای عام همایش ذکر کرد.

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد اضافه کرد: بررسی جلوه های مقاومت در شعر شاعران خراسان شمالی، بررسی مولفه های پایداری در آثار ادبی خراسان شمالی، نقد و تحلیل اقتباس های ادبی از زندگی فرماندهان و شهدای شاخص این استان، نقش بسیج در حمایت از آثار ادیبان استان در حوزه ادبیات مقاومت، نقش دانشگاه های خراسان شمالی در اشاعه ادبیات مقاومت و نقش شهدای دانشجوی خراسان شمالی در ادبیات مقاومت، از محورهای ویژه این همایش است.

رباط جزی یکی از امتیازات ویژه برای مقاله نویسان برتر را پذیرفتن آثار در رده مقالات برتر جهان اسلام با عنوان ISC ذکر کرد و گفت: چاپ 10 مقاله برتر در مجلات علمی معتبر و ارائه جوایز نفیس از دیگر امتیازات پش بینی شده برای برترین های همایش ملی مقاومت است.

وی هدف از برگزار این همایش را بزرگداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی خراسان شمالی در محور مقاومت و پایداری توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کوثر خراسان شمالی به عنوان نگین دانشگاه های تک جنسیتی شرق کشور، با برپایی این همایش علمی در سطح ملی خدمت بزرگی به ستاد کنگره شهدای دانشجوی دوره دفاع مقدس کرده است، تفکر و جنبش فکری ارزشی در مقابل استکبار با محوریت اقتصاد مقاومتی را از دیگر موضوعات این جشنواره ذکر کرد.

این مسئول برگزاری شب شعر و دعوت از شاعران برجسته کشوری از جمله دکتر بیابانکی و مظفری از شاعران عرصه شعر مقاومت، ارائه مقالات به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی، دعوت از مسئولین استانی و مرتضی سرهنگ فعال عرصه حوزه هنری به عنوان میهمان ویژه را از برنامه های همایش ملی مقاومت در مورخه 6 و هفتم دی ماه دانست.

رباط جزی یادآور شد: علاقمندان به مقاله نویسی تا فرداشب 20 آذرماه برای ارائه مقالات خود به دبیرخانه همایش فرصت دارند.

captcha