بیش از دومیلیارد تومان زکات در سمنان جمع آوری شد
کد خبر: 3671419
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

بیش از دومیلیارد تومان زکات در سمنان جمع آوری شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان از جمع آوری دو میلیارد و ۵۳۰ میلیون زکات در هفت‌ماهه نخست امسال خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، اسماعیل رنگریز، رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان روز گذشته 19 اذراز جمع آوری بیش از دومیلیارد تومان زکات در سمنان خبر داد و گفت: از این مقداردو میلیاردو۵۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی و ۴۸۰ میلیون تومان زکات فطریه عام و سادات بوده است.
وی با بیان اینکه مشارکت مردم در پرداخت زکات 95 درصد رشد داشته است افزود: مشارکتهای مردم در پرداخت زکات در هر شهر و روستا برای توسعه همان منطقه هزینه می‌شود.
رنگریزبا اشاره به اینکه سه میلیارد و ۷۹۱ میلیون تومان از تعهدات کمیته امداد استان سمنان برای جمع‌آوری زکات در هفت‌ماهه نخست سالجاری بوده است اظهارکرد: با جمع‌آوری دو میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان، ۵۴ درصد تعهدات این نهاد محقق شد.
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان، سهم کمک به فقرا در سرفصل‌های تهیه جهیزیه، هزینه‌های درمانی، تامین مسکن و کمک‌هزینه‌های تحصیلی را۷۷ درصد زکات جمع آوردی شده در استان سمنان به ارزش یک میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان اعلام کرد وگفت: مابقی زکات جمع آوری شده صرف چهار پروژه عام‌المنفعه استان سمنان شد.
رنگریز، بیشترین حجم مشارکت درهشت شهرستان استان سمنان را شهرستان گرمسار با پرداخت ۵۷۵ میلیون تومان زکات ذکر کرد وافزود:شهرستان‌های دامغان، سمنان، میامی، سرخه، آرادان، مهدیشهر و شاهرود به ترتیب در مراحل بعدی پرداخت زکات قرار دارند.
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان سمنان با تاکید بر تبیین صحیح اهمیت و پیامدهای مثبت پرداخت زکات در بین عموم مردم، متذکر شد: هیچ گونه حق جابه جایی مبالغ جمع آوری شده زکات از منطقه ای به منطقه دیگر وجود ندارد، مگر اینکه فرد نیازمند در آن منطقه برای بهره گیری از زکات وجود نداشته باشد.
وی پرداخت زکات را دارای آثار بسیار مطلوب در زندگی زکات دهنده برشمرد و افزود: پرداخت زکات موجب فزونی نعمت های الهی شده و باعث می شود قلب زکات دهندگان همواره رئوف و مهربان باشد.

منبع: خبرگزاری شبستان

captcha