اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک با جهاد دانشگاهی اثربخش خواهد بود
کد خبر: 3671579
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک با جهاد دانشگاهی اثربخش خواهد بود

گروه فرهنگی: رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: بایستی از کارهای موازی پرهیز کرد و طی برنامه‌ریزی‌های مشترک و مشخص هر نهادی در دانشگاه متولی موضوعی خاص شده تا با هم‌افزایی به نتایج ملموس رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد قزوین؛ سید ابوالحسن نائینی در دیدار سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی متعلق به دانشگاه است و از دانشگاه جدا نیست، یکی از مسائلی که جهاد باید پیگیری کند ارتباط بیشتر و مستمر با بدنه دانشگاه است؛ جهاد باید ورود بیشتری به دانشگاه‌ها داشته باشد و بتواند مأموریت‌های متناسب با اساسنامه‌اش را در دانشگاه‌ها پیگیری نماید.
وی افزود: بزرگ‌ترین مسئله امروز ما این است که مجموعه نهادهای دولتی و غیردولتی استان اعتقادی به کار پژوهشی ندارند، درصورتی‌که می‌توان با ظرفیت دانشگاه‌ها و اساتید رشته‌های مختلف با اجرای طرح‌های پژوهشی به راهکارهایی جهت حل مسائل مختلف استان ازجمله آسیب‌های اجتماعی رسید.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: می‌توانیم با اجرای طرح‌های مشترک بین این دانشگاه و جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف، مجموعه حاکمیتی استان را مجاب به پذیرش چنین طرح‌هایی کنیم، چنانچه در این راه موفقیتی صورت نپذیرد مأیوس نخواهیم شد و تا به ثمر رسیدن تلاش‌هایمان حرکت خواهیم کرد.
وی تأکید کرد: دانشگاه از جامعه جدا نیست و اگر آسیب فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه وجود دارد راه‌حل آن را نبایستی جدا از جامعه و سایر ظرفیت‌های فرهنگی جامعه پیدا کرد و با برخوردهای سلبی کاری پیش نخواهد رفت.
نائینی مطرح کرد: بایستی از کارهای موازی پرهیز کرد و طی برنامه‌ریزی‌های مشترک و مشخص هر نهادی در دانشگاه متولی موضوعی خاص شده تا با هم‌افزایی به نتایج ملموس رسید.
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: عمده فعالیت‌های جهادددانشگاهی قزوین در حوزه سلامت و درمان بوده است و به نظر می‌رسد بهتر است در حوزه فنی و ساخت‌وسازهای عمران نیز ورود داشته باشد. امروز در سطح استان در حوزه ساخت‌وساز و عمران مشکلات بسیاری داریم و چنانچه زلزله‌ای در قزوین رخ دهد آسیب‌های زیادی متوجه استان خواهد بود.

جهاد دانشگاهی آماده دریافت مأموریت‌های مشخص است

فرشاد پیله‌چی سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین در دیدار اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در عرصه ملی و منطقه‌ای آماده دریافت مأموریت‌های مشخص از حاکمیت بوده و معتقدیم با تمرکز بر موضوعاتی که می‌تواند منجر به خدمات بیشتری به مردم شود نتایج بهتری از گذشته خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی قزوین در دوره جدید به دنبال رسیدن به ثبات در عرصه درآمدی بوده و البته همانند گذشته این رویکرد مانع از پرداختن به مسئولیت‌های مهم اجتماعی و فرهنگی آن نخواهد شد.
سرپرست جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: ورود به موضوعات مهم فرهنگی نظیر تدوین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی و نیز ورود دانش‌بنیان به مقوله اسباب‌بازی و فعالیت‌های مستمر و گزین فرهنگی در دانشگاه‌ها از این جمله است.
پیله‌چی در پایان تأکید کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم پیوستی تجاری برای تمامی فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی خود ببینیم و بر مبنای آن حرکت کنیم.

captcha