اعلام جزئیات فراخوان جشنواره هفته قرآن و عترت در بخش شعر
کد خبر: 3671606
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

اعلام جزئیات فراخوان جشنواره هفته قرآن و عترت در بخش شعر

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشنواره هفته قرآن و عترت خوزستان در بخش شعر به دبیری مرتضی حیدری آل کثیر برگزار می‌شود و جزییات برگزاری آن در متن زیر آمده است.

مرتضی حیدری آل کثیر، دبیر بخش شعر جشنواره هفته قرآن و عترت خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: هفته قرآن و عترت استان خوزستان در بخش‌های متعددی برگزار شده که از جمله آن‌ها شعر است.

وی با بیان اینکه فراخوان این بخش از جشنواره از طریق فضای مجازی در اختیار شاعران قرار گرفته است، افزود: موضوع جشنواره قرآن و عترت است و آثار باید برگرفته از مضامین قرآنی یا سیره و زندگانی اهل بیت(ع) باشد. آثار ادبی در موضوعات ولایت، وحدت و انسجام امت اسلامی، شهادت و ایثار، سبک زندگی اسلامی، فرهنگ حجاب و عفاف و استکبارستیزی و مبارزه با ظلم پذیرفته می‌شود. موضوع ویژه جشنواره نیز شهدای مدافع حرم و حرکت بزرگ اربعین حسینی است.

حیدری آل کثیر با بیان اینکه جشنواره در دو بخش تک اثر و مجموعه شعر( کتاب) پذیرای آثار ادبی متقاضیان است، گفت: شاعران می‌توانند آثار خود را از طریق پورتال جشنواره به نشانی http://hq-khz.ir/ و یا در تلگرام به نشانی mhalekasir62 ارسال کنند.

دبیر بخش شعر جشنواره هفته قرآن و عترت خوزستان گفت: برای شرکت کنندگان محدودیت سنی وجود ندارد و قالب اشعار ارسالی به جشنواره می‌تواند کلاسیک و آزاد باشد.

وی اعلام کرد: مهلت ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تا 10 دی ماه اعلام شده است.

iqnakhouzestan@

captcha