نشست هماهنگی آموزش‌های مهارتی سربازان نیروهای مسلح جنوب‌شرق کشور
کد خبر: 3671780
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۳

نشست هماهنگی آموزش‌های مهارتی سربازان نیروهای مسلح جنوب‌شرق کشور

نشست هماهنگی آموزش‌های مهارتی سربازان نیروهای مسلح جنوب‌شرق کشور گروه اجتماعی: نشست هماهنگی آموزش‌های مهارتی سربازان نیروهای مسلح جنوب‌شرق کشور دیروز دوشنبه، 20 آذر با هدف هماهنگی و توجیهات لازم برای آموزش‌های مهارتی سربازان در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، نشست هماهنگی آموزش‌های مهارتی سربازان نیروهای مسلح جنوب‌شرق کشور با هدف هماهنگی و توجیهات لازم برای آموزش‌های مهارتی سربازان نیروهای مسلح جنوب‌شرق کشور در کرمان برگزار شد.
در این نشست که با حضور نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح و یگان‌های نظامی وانتظامی و ادارات کل آموزش فنی و حرفه‌ای از استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار شد، امیر سرتیپ رمضان رئیسیان از معاونت تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با بیان اینکه آموزش سربازان نیروهای مسلح یک ارمغان برای کشور است، گفت: قرارگاه‌های مهارت‌آموزی تشکیل شده است و هر جوانی که وارد نیروهای مسلح می‌شود در واقع وارد این کارگاه‌ها می‌شود.
امیر غفاری، نماینده دیگر ستاد کل هم گفت: در هر رشته‌ای که انسان رنج آموزش را نداشته باشد، نمی‌تواند در آن رشته موفق باشد و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از آن جمله است.
محمدرضا جهانگیری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان نیز با اشاره به اینکه کشور ما با نرخ بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان روبه‌روست و این نرخ، تقریباً ۲۱ درصد است، افزود: بیکاری ابرچالش جامعه ایرانی امروز است.
وی ادامه داد: تعداد زیادی از این بیکاران بعد از فارغ‌التحصیلی وارد دوره خدمت در نیروهای مسلح می‌شوند و این نرخ بیکاری می‌تواند در آینده برای کشور مشکل‌ساز شود اما ستاد کل نیروهای مسلح تمهیدات خوبی اندیشیده است تا این چالش را به حداقل برساند و ما به عنوان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این آمادگی را داریم تمام منابع و امکانات موجود را در اختیار نیروهای مسلح قرار دهیم تا بتوانیم به این رسالت اصلی که کاهش نرخ بیکاری جامعه است دست یابیم.
جهانگیری با بیان اینکه دولت پیش‌بینی ایجاد ۳۲ هزار شغل را کرده است که ۵۰۰ شغل مربوط به شغل‌های پشت میزی و ۳۱ هزار و ۵۰۰ شغل در زمینه فنی و کارآفرینی است، تأکید کرد: جوانان سرباز باید بتوانند در بنگاه‌های خصوصی و تعاونی وارد بازار کار شده و برای خود کارآفرینی کنند.
وی با تأکید بر اینکه با توجه به کارجو بودن اکثریت سربازان، باید آنها را به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای راهنمایی کنند، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تمام امکانات موجود در خدمت نیروهای مسلح در زمینه مهارت‌آموزی است و با توجه به انعطافی که در برنامه‌های سازمان است ما در تمام مشاغل، استاندارد آموزشی داریم.
منبع: روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان

captcha