پیوند حوزه و دانشگاه؛ راه سعادت و پیشرفت کشور
کد خبر: 3671806
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹

پیوند حوزه و دانشگاه؛ راه سعادت و پیشرفت کشور

گروه معارف: استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ایران راه پیشرفت و سعادت خود را با پیوند حوزه و دانشگاه می‌تواند طی کند، افزود: ما امسال در نمایشگاه هفته پژوهش استان شاهد بودیم که پژوهشگران دانشگاهی با حوزه بسیار نزدیک کار می‌کردند که نشان می‌دهد ظرفیت همکاری میان آن‌ها وجود دارد؛ ما باید در تمام سال بتوانیم از تعامل آن‌ها برای پیشرفت استان بهره ببریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، شب گذشته، 20 آذرماه، در اختتامیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه در آموزه‌های دینی و ملی ما همواره بر جایگاه پژوهش، علم، تفکر و آموزش تأکید شده است، عنوان کرد: اگر قرار باشد به مرزهای توانایی برسیم باید مرزهای علمی خود را گسترش دهیم که این امر جز از مسیر پژوهش محقق نخواهد شد.

رشیدیان در ادامه گفته‌های خود بیان کرد: پژوهشی که منطبق با نیازهای مختلف در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باشد، مسلما سریعتر در صحنه عمل به کار گرفته خواهد شد و کمک زیادی به مدیران استان خواهد کرد و الگوی خوبی برای بهره‌گیری از علم و‌دانش در حل معضلات استان است.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی را آشنایی مردم با ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان دانست و عنوان کرد: امام خمینی (ره) همواره تأکید داشتند که «ما می‌توانیم» و امروز نمایشگاه پژوهش در واقع نمایشی از ظرفیت‌های فرزندان این آب و خاک برای تحقق شعار «ما می‌توانیم» است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه پژوهشگران ما در تمام حوزه‌ها از جمله تحریم‌ها توانسته‌اند بسیاری از مشکلات کشور را حل کنند، اضافه کرد: بعضی از قطعاتی که تنها در شرکت‌های خارجی کشور تولید می‌شد، امروز با کیفیت بهتر توسط پژوهشگران تولید می‌شود؛ شرکت‌های دانش بنیان استان سال گذشته 10 میلیون دلار تولید داشتند که باعث افتخار است.

 رشیدیان با اشاره به ایجاد نقطه تعامل بین پژوهشگران در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان، گفت: ما شاهد فعالیت پژوهشگرانی از دانشگاه‌ها، مدارس، طلاب و حوزه علمیه در این نمایشگاه بودیم که فرصتی را فراهم کرد تا همه این پژوهشگران برای انجام کارهای بزرگتر با یکدیگر تعامل و مشارکت داشته باشند.

 وی این نمایشگاه را فرصت بسیار مغتنمی برای سازمان‌ها و ادارات استان دانست و افزود: از مدیران اجرایی استان خواستاریم که در نمایشگاه‌های پژوهش و فناوری حضور فعالی داشته باشند و مدیران اجرایی نیز درصدی از بودجه ادارات که به آنان واگذار شده را به پژوهش برای حل مسائل سازمان خود اختصاص دهند.

انعقاد قرار داد 12 میلیار تومانی بین پژوهشگران و سازمان‌ها

استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه در هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری 12 میلیارد تومان قرارداد بین پژوهشگران و سازمان‌ها منعقد شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه فرصت مطلوبی را برای تعامل و ارتباط پژوهشگران با سازمان‌ها و ‌بخش خصوصی فراهم کرد.

 رشیدیان با بیان اینکه در زمینه پژوهش و پژوهشگر، سه مسئله سخت‌افزار، نرم‌افزار و نیروی انسانی اهمیت دارد، ادامه داد: مسئله به کارگیری و بهره‌برداری از پژوهش‌های علمی در صنعت و جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 وی ادامه داد: صنعتی که درجا بزند نمی‌تواند در عرصه رقابت بماند، بنابراین باید خود را به روز کند و برای به‌روز شدن باید دستش را به سمت پژوهشگران داخلی دراز کند نه خارجی.

پیوند حوزه و دانشگاه؛ راه سعادت و پیشرفت کشور

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ایران راه پیشرفت و سعادت خود را با پیوند حوزه و دانشگاه می‌تواند طی کند، افزود: ما امسال در نمایشگاه هفته پژوهش استان شاهد بودیم که پژوهشگران دانشگاهی با حوزه بسیار نزدیک کار می‌کردند که نشان می‌دهد ظرفیت همکاری میان آن‌ها وجود دارد؛ ما باید در تمام سال بتوانیم از تعامل آن‌ها برای پیشرفت استان بهره ببریم.

captcha