یاری رساندن به هم‌نوعان تبدیل به یک فرهنگ عمومى شود
کد خبر: 3671833
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

یاری رساندن به هم‌نوعان تبدیل به یک فرهنگ عمومى شود

گروه فرهنگی: مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد گفت: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ و تعالیم قرآنی، ارزش و ثواب فراوانی دارد لذا می‌طلبد یاری رساندن به هم‌نوعان و ایثار و فداکاری برای آسایش و راحتی هم‌نوعان تبدیل به یک ارزش و یک فرهنگ عمومى شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان دوشنبه، 20 آذرماه در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه زینبیه ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر نهادینه شدن روحیه ایثار، فداکاری و گذشت تاکید شده و تربیت هم هدفی جز ترویج این فرهنگ در دانش‌آموزان ندارد.
وی افزود: ما در آموزش و پرورش به‌دنبال تربیت نسلی هستیم تا بتوانند در کنار یکدیگر واژه‌هایی مانند نوع‌دوستی، کمک به هم‌نوع، ایثار و فداکاری را معنا کنند.
دریکوند اضافه کرد: دانش‌آموزان باید بتوانند در روابط انسانی با دیگران به بهترین صورت رفتار کنند، به حقوق شهروندی اهمیت دهند و ایثار و گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نجات و کمک به هم‌نوع را در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ارزشمند قلمداد کرد و ادامه داد: در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی ما گذشت، فداکاری و تلاش برای نجات جان هم‌نوعان دارای اهمیت و ارزش خاصی است.
وی در بیان مصداق این فداکاری اضافه کرد: ریزعلی خواجوی یک ایرانی فداکار بود که در لحظه‌ای حساس تصمیمی بزرگ گرفت و با اقدام خود توانست جان عده زیادی از هم‌وطنان را نجات دهد.
دریکوند ادامه داد: ذکر داستان دهقان فداکار در کتاب‌های درسی حاوی این پیام است که گذشت و فداکاری ماندگار است و در اذهان مردم به‌خوبی می‌ماند.
وی ادامه داد: هدف اصلی تعلیم و تربیت هم، توجه به ایثار، گذشت و فداکاری برای نجات جان هم‌نوعان است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تقدیر از حرکت‌های نوعدوستانه، افزود: گاهی یک حرکت فداکارانه باعث می‌شود تا از خطر و آسیب بزرگی جلوگیری شده و جان انسان‌هایی از خطر مصون بماند و باید این حرکت‌ها را ارج نهاد و گرامی دانست.
در ادامه، اسدالله عباس‌زاده، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد نیز گفت: خدمت به خلق خدا، در فرهنگ و تعالیم قرآنی، ارزش و ثواب فراوانی دارد لذا می‌طلبد یاری رساندن به هم‌نوعان و ایثار و فداکاری برای آسایش و راحتی هم‌نوعان تبدیل به یک ارزش و یک فرهنگ عمومى شود.
وی با بیان این‌که بنی‌آدم اعضای یک پیکرند، افزود: نصب شعر سعدی شیرین سخن بر سر در سازمان ملل حکایت از فرهنگ اصیل و ریشه‌دار ایرانی دارد و تاکیدی است بر اهمیتی که در اعتقادات دینی ما مسلمانان نسبت به واژه‌هایی مانند ایثار و فداکاری وجود دارد.

captcha