مؤسسات قرآنی نسبت به ارائه مشاوره‌های قرآنی اقدام کنند
کد خبر: 3671928
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
مهدوی‌امین:

مؤسسات قرآنی نسبت به ارائه مشاوره‌های قرآنی اقدام کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این‌که یک مؤسسه قرآنی باید بتواند در مسائل مربوط به خانواده تاثیرگذار باشد، گفت: ارائه آموزش‌های قرآنی پایه اساس فعالیت‌های قرآنی است، اما فعالیت‌های دیگر مانند مشاوره‌های قرآنی می‌تواند در مؤسسه ارائه شود که تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، سه‌شنبه، 21 آذرماه، در کارگاه آموزشی مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت و کارشناسان قرآنی استان لرستان، گفت: قبل از این‌که اتحادیه‌های قرآنی در سطح ملی و به طبع آن در استان‌ها با هم ادغام شوند، غالباً برنامه‌های قرآنی استان با همکاری دو اداره‌کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به‌صورت مشترک برگزار شده است.
وی ادامه داد: در این مدت توانسته‌ایم تقریباً تمامی برنامه‌های قرآنی را با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با کنار هم قرار دادن تمام امکانات، در سطح استان اجرا کنیم.
مهدوی‌امین با اشاره به این‌که این همدلی و وحدت بین کارشناسان قرآنی ما نیز تسری پیدا کرده است، عنوان کرد: این همدلی در بین کارشناسان قرآنی و مدیران مؤسسات دو اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی وجود داشته و دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: ما تشکل‌ها، سازمان‌ها و بخش‌های قرآنی همه به‌دنبال یک مطلب هستیم که تمام این آموزش‌های روخوانی و روانخوانی، تجوید، حفظ و .... برای این است که بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که سبک زندگی ما قرآنی شود.
وی تصریح کرد: ما در جای جای زندگی خود باید تصمیم‌هایی گرفته و آنها را اجرا کنیم، که مبنای این تصمیم‌ها نیز باید مدنظر باشد.
مهدوی‌امین با اشاره به این‌که در دسته‌بندی علوم، علوم تجربی نسبت به علوم دیگر، در پایین‌ترین رده قرار می‌گیرد، چراکه بنا آن بر فرضیه، حس و تجربه است، ادامه داد: در این علم برخی فرضیه‌ها جایگزین می‌شوند و جای فرضیه‌های قبلی را می گیرند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: علوم عقلی در رده بالایی قرار می‌گیرد، در این علوم فلسفه منطق مطرح می‌شوند، و بالاتر از آن علوم وحیانی است چراکه ریشه آن در وحی است.
وی با اشاره به این‌که گاهی اوقات علوم تجربی و عقلی به نتیجه نمی‌رسد اما به مخبر صادق اعتماد می‌کنیم، تصریح کرد: در این زمان ما به وحی که کلام خداست اعتماد می‌کنیم چراکه می‌دانیم این کلام از جانب خداوند بوده الهی است، لذا زندگی و عمر خود را به آن می‌سپاریم که سبک زندگی اسلامی است.
مهدوی‌امین با اشاره به این‌که امروزه با چالش‌های اجتماعی متعددی روبرو هستیم، عنوان کرد: یک مؤسسه قرآنی ما باید بتواند در مسائل مربوط به خانواده تاثیرگذار باشد، اگر این‌چنین نباشد کار مؤسسه فقط پرداختن به روخوانی و روانخوانی و آموزش‌های دیگر قرآنی، می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: ارائه آموزش‌های قرآنی پایه اساس فعالیت‌های قرآنی است، اما فعالیت‌های دیگر مانند مشاوره‌های قرآنی و ... می تواند در مؤسسه ارائه شود که تاثیرگذار باشد.

 

captcha