بهزیستی استان مرکزی رتبه سوم مشارکت‌های مردمی را کسب کرد
کد خبر: 3672168
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
حاج دایی:

بهزیستی استان مرکزی رتبه سوم مشارکت‌های مردمی را کسب کرد

گروه اجتماعی: معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی گفت: این اداره‌کل در شاخص‌های ارزیابی عملکرد در شش ماهه اول امسال رتبه سوم کشور در بحث مشارکت‌های مردمی را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، احمد حاج دایی، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی، در جلسه شورای مشارکت‌های مردمی که سه شنبه، 21 آذرماه در استانداری برگزار شد، گفت: بهزیستی موظف است گزارش برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین با موضوع اهدای ضایعات و اجناس اضافی را به استانداری ارسال کند یا هماهنگی لازم با شرکت‌ها و صنایع را در این زمینه داشته باشد، خوشبختانه با پیگیری‌ و مکاتباتی که انجام شد، دستگاه‌ها اموال اضافی و ضایعت‌شان را به بهزیستی اهدا می‌کنند و از محل فروش آن، مبلغی به حساب مشارکت‌های مردمی واریز می‌شود.
وی ادامه داد: کارخانه آلومینیوم ماهانه طی تفاهم نامه با بهزیستی، حاصل فروش ضایعات خود را به حساب مشارکت‌های بهزیستی واریز می‌کند که حدود یک‌میلیون و 400 هزار تومان می‌شود، ولی ضایعات تولیدی را که درآمد بالایی دارد را به مزایده می‌گذارد نزدیک چهار سال است پیگیر دریافت ضایعات بیمارستان یا پتروشیمی و پالایشگاه هستیم اما متاسفانه هیچکدام حاضر به همکاری نشدند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان تصریح کرد: به منظور تسهیل روند برخورداری خیرین، کسبه و شرکت‌های مشارکت کننده در امور خیر بهزیستی و برای برخورداری از تخفیف مالیاتی، بهزیستی استان مکاتباتی با مدیر امور مالیاتی استان داشت و قرار شد مساعدت لازم انجام شود اما هنوز در شهرستان‌های استان بویژه دلیجان این مشکل برطرف نشده است.
حاج دایی ادامه داد: برای ساماندهی نذورات در ماه محرم و صفر و به منظور جلب مشارکت‌ها، تفاهم نامه‌ای با اداره‌کل تبلیغات استان مرکزی داریم و خوشبختانه امسال علیرغم اطلاع رسانی محدود و با توجه به بخش نامه عدم استفاده از غذای نذری در مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و...، توانستیم بصورت سبد کالا، کمک‌ها و نذورات مردمی را دریافت کنیم.
وی عنوان کرد: اداره‌کل بهزیستی استان در قالب مشارکت‌های مردمی مبلغ 145 میلیون تومان در زمینه کمک هزینه مسکن، کمک هزینه جهیزیه ازدواج، کمک‌ هزینه‌های درمان و بسترسازی اشتغال به افراد نیازمند پرداخت کرد خوشبختانه سازمان بازرسی مستندات را تأیید کرد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته رشد خوبی در خصوص مشارکت‌های مردمی داشتیم، گفت: 10 درصد تعهد مشارکت مردمی داشتیم اما بالغ بر 25 درصد در ماه‌های محرم و صفر رشد مشارکت مردمی را تجربه کردیم در شاخص‌های ارزیابی عملکرد در شش ماهه اول امسال رتبه سوم کشور در بحث مشارکت‌های مردمی را به دست آوردیم.
حاج دایی بیان کرد: مشارکت نقدی در استان 4 میلیارد و 267 میلیون و 707 هزار و 936 ریال بوده و در بحث غیرنقدی 9 میلیارد و 53 میلیون، 75 هزار و 618 ریال است. مشارکت در بخش خدمات 706 میلیون 371 هزار و 500 ریال و جمع کل مشارکت ماه‌های محرم و صفر 13 میلیارد و 754 میلیون و 915 هزار و 55 ریال بوده است.
وی ادامه داد: جمع مشارکت‌های نقدی، غیر نقدی و خدماتی مراکز دولتی و غیر دولتی در شش ماهه اول امسال نقدی دولتی و غیر دولتی 28 میلیارد و 769 میلیون و 205 هزار و 740 ریال، غیر نقدی دولتی و غیر دولتی 30 میلیارد ریال، خدمات دولتی و غیر دولتی 887 میلیون تومان بوده است که جمع این سه مورد در شش ماهه 67 میلیارد و 822 میلیون ریال می‌باشد.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان با اشاره به اینکه تعهدی که تهران در شاخص‌ها برای کل استان‌ها در نظر گرفته است، 10 درصد رشد نسبت به مشابه سال قبل می‌باشد، گفت: خوشبختانه بهزیستی استان در کل این شاخص‌ها 15 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و در شاخص‌های محرم و صفر 25 درصد رشد داشتیم.
حاج دایی بیان کرد: در راستای کمک به آسیب دیدگان زلزله اخیر غرب کشور در بحث نقدی حدود 6 میلیون تومان و غیرنقدی 100 میلیون تومان از محل مشارکت‌های مردمی کمک شد و به دلیل پر شدن انبارهای کرمانشاه از کمک‌های مردمی یک کامیون ده تنی از کمک‌های غیر نقدی مردم در انبار بهزیستی استان موجود است و به محض خالی شدن انبارهای کرمانشاه این کامیون نیز اعزام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بخش مسکن معلولین زیر نظر حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی است گفت: خوشبختانه امسال سهمیه‌ای که برای استان برای خانواده‌های دارای دو معلول در نظر گرفته‌اند 91 واحد شهری و 27 واحد روستایی بوده که تاکنون 60 واحد از 91 واحد شهری به این خانواده‌ها واگذار شده است، 31 واحد نیز با همکاری انجمن خیرین مسکن ساز استان در حال احداث می‌باشد علاوه بر آن، با کمک 15 میلیون تومانی بلاعوض بنیاد مستضعفان، 10 میلیون تومان سازمان بهزیستی کشور، 5 میلیون تومان انجمن خیرین مسکن ساز استان، جمعاً 30 میلیون برای واحد شهری و 18 میلیون تومان برای ساخت خانه‌های روستایی اهدا می‌شود ضمن اینکه وام‌های جداگانه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.
حاج دایی با بیان اینکه در بحث روستایی 27 سهمیه جذب شده است، گفت: اولین استان هستیم که توانستیم صدرصد سهمیه روستایی را جذب کنیم و قرار شد استان‌هایی که نتوانستند از این سهمیه استفاده کنند، سهمیه را استان مرکزی بدهند، 615 میلیون تومان نیز در بخش شهری و 286 میلیون تومان در بخش روستایی کمک بلاعوض شده است.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان گفت: معافیت‌های انشعاب آب، برق، گاز و پروانه عوارض شهری در قانون بودجه هر ساله برای مددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی دیده می‌شود که در استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون 750 مورد انشعاب رایگان داشتیم.

وی تصریح کرد: در پرداخت بیمه خویش فرما و کارفرمایی، امسال توانستیم بودجه خوبی از تهران بگیریم و 100 درصد حق بیمه با میانگین 300 هزار تومان را پرداخت می‌کنیم در پایان 6 ماهه اول امسال 882 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته یعنی حتی نسبت به اعتبار سال گذشته که 800 میلیون تومان بود امسال توانستیم 100 درصد رشد در این بخش داشته باشیم.
معاون مشارکت های مردمی بهزیستی گفت: با توجه به اینکه بهزیستی در بحث اشتغال 20 میلیارد تومان تخصیص داده بود مجموعاً از اول فروردین تا 19 آذرماه یک‌هزار و 774 نفر در پرتال سازمان ثبت نام شدند تعهد استان یک‌هزار و 71 نفر تا پایان سال بود که تاکنون 700 نفر جلوتر هستیم.
حاج دایی ادامه داد: امسال در محلات 110، خنداب 22، دلیجان 87 ، فراهان 38، تفرش 56، شازند 93، زرندیه 111،آشتیان 35، کمیجان 52، اراک 782، خمین 179 مورد تسهیلات به مددجویان و معلولان ارائه شده است.
وی ادامه داد : 20 میلیارد و 100 میلیون تومان منابع تسهیلات بهزیستی استان است از این مقدار 13 میلیارد و 895 میلیون تومان تاکنون بانک‌های عامل تخصیص داده‌اند و تعداد 740 معلول، زنان سرپرست خانوار، مددجویان و... تحت پوشش بهزیستی به بانک‌ها معرفی شده‌اند که تا چند روز گذشته 389 نفر موفق شدند این تسهیلات را دریافت کنند.
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان در پایان بیان کرد: 187 معتاد بهبود یافته برای ایجاد اشتغال به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون 118 نفر موفق به دریافت وام شده‌اند.

captcha