سوق دادن جوانان به سمت ورزش موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
کد خبر: 3672186
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

سوق دادن جوانان به سمت ورزش موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان گفت: سوق دادن جوانان به سمت ورزش باید یکی از کارهای اساسی کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر باشد، چراکه این مسئله باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان در نهمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان که با حضور ادارات و دستگاه‌های عضو این کمیته امروز، 21 آذرماه در جهاددانشگاهی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: ادارات در بحث مبارزه با موادمخدر باید از موازی کاری خودداری کنند و در کارگروه ها حضور داشته و برنامه های خود را گام به گام اطلاع رسانی کنند.
وی افزود: باید یکی از کارهای اساسی سوق دادن جوانان به سمت ورزش باشد، چراکه این مسئله باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان بیان کرد: مدیران هم باید در این زمینه پیشقدم باشند و برای جوانان الگوسازی کنند تا آنها هم به سمت ورزش روی بیاورند.
در ادامه به اقدامات صورت گرفته در این معاونت اشاره و بیان کرد: بحث مراقبت بعد از خروج معتادان در این معاونت آغاز شده است و ما از این مسئله حمایت می کنیم چون در کاهش رجوع به اعتیاد بسیار موثر است.
سلیم کریمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در این جلسه اظهار کرد: هفته مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بهانه‌ای برای کار و فعالیت بیشتر در این حوزه است.
وی در ادامه به دستورالعمل استفاده رایگان دانش آموزان و دانشجویان از امکانات ورزشی در شهرها و روستاهای کشور اشاره کرد و از آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، اداره ورزش و جوانان و سایر ادارات و ترجمان های مرتبط خواست که این مسئله را اجرایی کنند.
کریمی بیان کرد: برگزاری همایش‌های بزرگ پیاده‌روی با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مسابقات مفرح و مشارکت مادی و معنوی دستگاه‌ها و ادارات در امر پیشگیری از اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی امری مطلوب و ضروری است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان همچنین به طرح خانواده سالم که توسط جهاد دانشگاهی کردستان تدوین شده است اشاره و ابراز امیدواری کرد که این طرح در این کمیته مصوب و عملیاتی شود.
وی در پایان از اعضا خواست که نظرات و گزارش‌های خود را به کمیته فرهنگی ارسال کنند تا موانع و مشکلات احصا و برطرف شوند.
وی همچنین به طرح های زودبازده، کوتاه مدت و بلندمدت این اداره نیز اشاره کرد و گفت: در بحث جلوگیری از سرقت خودرو اولین استانی بودیم که اعلام آمادگی کردیم و تهمیدات لازم برای کاهش این امر در استان اندیشیده شده است که قطعا منجر به کاهش سرقت خواهد شد.
چیا سهراب نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان هم در این جلسه برای همکاری بیشتر با شورای مبارزه با موادمخدر کردستان و کمیته فرهنگی این شورا اعلام آمادگی کرد.
یادآور می‌شود؛ در این جلسه سایر اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان، نظرات و پیشنهاد‌های خود را مطرح کردند.

captcha