برخی سختگیری‌ها در جامعه موجب بروز ولنگاری فرهنگی می‌شود
کد خبر: 3672313
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

برخی سختگیری‌ها در جامعه موجب بروز ولنگاری فرهنگی می‌شود

گروه فرهنگی: استاد پیشکسوت جامعه‌شناسی با بیان اینکه درست است که جامعه تغییر کرده و برخی مسائل ولنگاری به شمار می‌رود، اظهار کرد: برخی جوانان عشق به جامعه ندارند و هنجارها را رعایت نمی‌کنند و همین مسئله موجب شده تا ولنگاری فرهنگی در جامعه رشد کند البته برخی سختگیری‌ها در جامعه موجب بروز مسائلی این چنینی می‌شود.

علی اصغر سیلانیان طوسی، استاد علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص تأثیر ولنگاری فرهنگی در جامعه، گفت: باور بنده این است که ما قبل از انقلاب گرفتار مسئله‌ای در فرهنگ بوده‌ایم که شاید بهترین واژه برای آن همین مفهوم ولنگاری فرهنگی است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم این مفهوم را در زمان گذشته و اکنون مقایسه کنیم باید بگوییم که شرایط اجتماعی و رفتار نوجوانان نسبت به چهل سال گذشته خیلی بهتر شده است و به‌عنوان یک استاد دانشگاه و جامعه‌شناس که 50 سال در این عرصه فعالیت دارم به خوبی می‌توانم شرایط ولنگاری قبل انقلاب و امروز را تشخیص دهم، اکنون جوانان به خودشان آمده‌اند و مسائلی که قبلا ولنگاری بوده در اعتقادات آنها دیده نمی‌شود.
سیلانیان طوسی بیان کرد: اصولا هر چیزی که از حدش بگذرد شبیه غیرهنجار می‌شود، وقتی آموزه‌های رفتاری، تربیتی، عقیدتی و هر آنچه بودن‌مان را تشکیل می‌دهد از حدش خارج شود، چه کم و چه زیاد، تعابیری چون ولنگاری، افسردگی و منفعل بودن را به وجود می‌آورد.
برخی سختگیری‌ها در جامعه عامل بروز ولنگاری فرهنگی
این پیشکسوت جامعه‌شناسی با بیان اینکه فضای جامعه تغییر کرده و برخی مسائل ولنگاری به شمار می‌رود، اظهار کرد: برخی جوانان عشق به جامعه ندارند و هنجارها را رعایت نمی‌کنند و همین مسئله موجب شده است تا ولنگاری فرهنگی در جامعه رشد کند البته برخی سختگیری‌ها در جامعه موجب بروز مسائلی این چنینی می‌شود.

captcha