خداوند نسبت به اهل ایمان صاحب رحمت و مغفرت است
کد خبر: 3672847
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

خداوند نسبت به اهل ایمان صاحب رحمت و مغفرت است

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه پروردگار جهانیان براساس اعمال و رفتار انسان‌ها، آنان را مواخذه می کند، گفت: خداوند نسبت به اهل ایمان صاحب رحمت و مغفرت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه سنندج با اشاره به آیات سوره بروج اظهار کرد: إِنَّ بَطْشَ رَبِّكَ لَشَدِيدٌ ﴿۱۲﴾ آرى عقاب پروردگارت سخت‏ سنگين است (۱۲) إِنَّهُ هُوَ يُبْدِئُ وَيُعِيدُ ﴿۱۳﴾ هم اوست كه [آفرينش را] آغاز مى ‏كند و بازمى‏ گرداند (۱۳) وَهُوَ الْغَفُورُ الْوَدُودُ ﴿۱۴﴾ و اوست آن آمرزنده دوستدار [مؤمنان]» این آیات بیان می کنند که خداوند آفریننده کائنات است و بشر را در روز قیامت زنده می کند و مورد بازخواست قرار می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه پروردگار جهانیان براساس اعمال و رفتار انسان‌ها، آنان را مواخذه می‌کند، افزود: خداوند نسبت به اهل ایمان صاحب رحمت و مغفرت است.
امام جمعه سنندج عنوان کرد: پروردگار بر خود واجب کرده نسبت به تمام انسان‌ها به عدالت قضاوت کند و نسبت به اهل ایمان و نیکوکاران با رحمت و نسبت به گناهکاران با غضب برخورد کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید با تمام تلاش خود بی سوادی در جامعه ریشه کن کنیم، تأکید کرد: با کمک آموزش و پرورش می توانیم به جایگاهی برسیم که دیگر بی‌سواد در کشور وجود نداشته باشد.
ماموستا خدایی وجود سواد و دانش را برای جامعه سرمایه‌ای گرانبها دانست و بیان کرد: ارتقای علم و دانش، موجب ایجاد توسعه پایدار کشور در همه زمینه ها خواهد شد.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در زمینه سوادآموزی عنوان کرد: در این حدیث پیامبر می‌فرماید:«بدنبال علم بروید حتی اگر در چین باشدکه در این راستا ما باید با تمام توان خود به دنبال کسب علم و دانش باشیم.

امام جمعه سنندج با اعلام اینکه بر هر فرد مسلمانی واجب است که در کسب سواد و علم کوتاهی نکنند و در این راه تمام تلاش خود را بکار گیرند، یادآور شد: آگاهی و پیشرفت علم و صنعت موجب اقتدار کشورمان می‌شود.

captcha