حاکم شدن جامعه مدنی؛ مستلزم بهره‌گیری از تشکل‌های مردم نهاد
کد خبر: 3672946
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

حاکم شدن جامعه مدنی؛ مستلزم بهره‌گیری از تشکل‌های مردم نهاد

گروه اجتماعی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تربیت نیروهای تشکیلاتی سیاسی را مهم‌ترین کارکرد احزاب برشمرد و عنوان کرد: یکی‌از ابزارهای حاکم شدن جامعه مدنی در هر مملکتی استفاده از تشکل‌های مردم نهاد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان، جمعه، 24 آذرماه در جمع خبرنگاران،گفت: اساسی‌ترین توسعه، توسعه سیاسی است چراکه توسعه سیاسی با دو واژه حق و تکلیف سروکار دارد حقی که حکومت‌ها برگردن مردم و حقی که مردم برگردن حکومت‌ها دارند.
وی در خصوص کارکرد حق در توسعه سیاسی، افزود: در تبیین حق و تکلیف در توسعه سیاسی، تکلیف حکومت در قبال مردم و تکلیف مردم در قبال حکومت تعریف می‌شود.
خجسته‌پور مهم‌ترین لازمه و ابراز رسیدن به توسعه سیاسی را حرکت کردن از جامعه بدوی به سمت جامعه مدنی برشمرد و افزود: یکی‌از ابزارهای حاکم شدن جامعه مدنی در هر مملکتی استفاده از تشکل‌های مختلف است که اگر این تشکل‌ها در زمینه سیاسی فعالیت کنند به آنها عنوان حزب می‌نهند و اگر این تشکل‌ها در زمینه اجتماعی، فرهنگی و خیریه تلاش کنند بر آنها واژه مردم نهاد اطلاق می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، مهم‌ترین کارکرد حزب را تربیت کادر نیروی انسانی دانست و ادامه داد: یکی دیگر از کارکرد احزاب بحث آموزش سیاسی است که سیاست امروزه یک علم است و از ویژگی‌های علم آموزش دادن آن است.
وی با اشاره به این‌که حزب اعتدال و توسعه در زمان تاسیس به‌صورت آرام و مستمر بحث آموزش سیاسی اعضا و ارکان خود را در دستور کار قرارداده است، افزود: این حزب با توجه به روش اعتدالی که دولت برگزید، فعالیت خود را ادامه داد.

captcha