اعلام آخرین برنامه‌ کانون جلسات قرآن مساجد دزفول
کد خبر: 3672993
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

اعلام آخرین برنامه‌ کانون جلسات قرآن مساجد دزفول

گروه فعالیت‌های قرآنی: برگزاری حلقه‌های تخصصی تربیت مربی، تشکیل جلسات هفتگی تفسیر قرآن، دوره حفظ موضوعی قرآن، دوره مهارت‌های اردویی و برگزاری دوره‌های هنری و مسابقات فرهنگی از جمله برنامه‌های تعدادی از کمیته‌های کانون جلسات قرآن مساجد دزفول است.

محمد اسماعیلی دبیر کانون جلسات قرآن شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان با بیان اینکه مجمع عمومی کانون جلسات قرآن دزفول روز گذشته جمعه ۲۴ آذرماه با حضور مسئولان جلسات قرآن مساجد برگزار شد، گفت: در نشست این مجمع عمومی که با حضور نمایندگان 27 مسجد همراه بود، علیرضا زمانی‌راد ریئس هیئت اجرایی کانون جلسات قرآن گزارشی از عملکرد کمیته‌های کانون ارائه داد ودرباره برنامه‌های آینده کمیته‌ها نیز توضیحاتی بیان کرد.

وی اظهار کرد: در این نشست برنامه‌های آینده کمیته‌های کانون جلسات قرآن در مجمع عمومی تشریح شد و مطابق این برنامه‌ها، کمیته آموزش و پژوهش کانون جلسات قرآن در نظر دارد حلقه‌های تخصصی تربیت مربی را زیر نظر مربیان متخصص ومجرب با هدف تربیت مُبِّحِث مورد نیاز جلسات قرآن در زمینه‌های اخلاق، احکام، نهج البلاغه، مبانی نظری تربیت، پاسخگویی به شبهات مهدویت، تاریخ تحلیلی صدراسلام وتمدن برگزار کند.

اسماعیلی گفت: این برنامه به مدت ۱۸ تا ۲۴ماه برگزار خواهد و شد مسئولان جلسات قرآن لازم است نسبت به شناسایی و معرفی نیروهای توانمندومستعد خود از 18 تا 25 سال اقدام کنند.

دبیر کانون جلسات قرآن شهرستان دزفول با اشاره به برنامه‌های کمیته قرآن کانون جلسات قرآن نیز گفت: این کمیته در نظردارد با همکاری اداره اوقاف دوره‌های قرآنی برگزار کند این دوره‌ها شامل دوره تفسیر قرآن زیر نظر حجت الاسلام مقامی استاد حوزه و دانشگاه است که چهارشنبه شب ها ساعت 20 در مسجد سیدالشهدا(ع) فرهنگ شهر ویژه مسئولان جلسات مقاطع مختلف سنی برگزار خواهد شد.

وی افزود: دوره آموزشی علوم قرآن جمعه‌ها، دوره حفظ موضوعی قرآن با ارائه کتاب مربوطه و مدرک رسمی و مسابقه حفظ جزء ۳۰ قرآن در تمامی مقاطع سنی نیز از برنامه‌های کمیته قرآن است.

اسماعیلی ادامه داد: کمیته اردویی کانون جلسات قرآن همچون سال‌های گذشته در نظر دارد، دوره مهارت‌های اردویی را جهت مسئولان برگزارکننده اردوها، درهفته اول بهمن ماه برگزار کند. با توجه به اهمیت آشنایی با مهارتهای کار تربیتی ـ فرهنگی و تفریحی و آشنایی با اصول ایمنی و..، در اردوها، لازم است تمامی مسئولان برگزارکننده اردوهای جلسات قرآن در این دوره شرکت کنند.

 دبیر کانون جلسات قرآن شهرستان دزفول درباره برنامه‌های کمیته فرهنگی هنری این کانون نیز گفت: این کمیته در نظردارد با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی دوره‌های ادبیات پایداری، کانون نمایش بچه‌های مسجد، کلاس‌های آموزش خطاطی، نقاشی، عکاسی، فیلمبرداری، تدوین، نویسندگی و ساخت انیمیشن برگزار کند. مسئولان جلسات می‌توانند اسامی علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها را به دفتر کانون جلسات قرآن ارائه دهند.

وی اظهار کرد: همچنین این کمیته در نظر دارد در ایام دهه فجر، جشنواره مسابقات هنری را در زمینه مسابقات سرود، تئاتر و تواشیح برگزار کند. مساجد و جلسات قرآنی که تمایل به شرکت در این مسابقات دارند تا تاریخ۳۰ دی ماه اسامی گروه‌های خود را به دفتر کانون جلسات قرآن ارائه دهند.

iqnakhouzestan@

captcha