عامل ایجاد حریق عمدی در جیرفت به خرید کپسول آتش‌نشانی محکوم شد
کد خبر: 3673276
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۴

عامل ایجاد حریق عمدی در جیرفت به خرید کپسول آتش‌نشانی محکوم شد

عامل ایجاد حریق عمدی در جیرفت به خرید کپسول آتش‌نشانی محکوم شد گروه اجتماعی: رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت فردی را که متهم به ایجاد حریق عمدی در اراضی ملی بود به خرید سه عدد کپسول آتش‌نشانی محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، آیت‌الله قیصری، رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت دیروز شنبه، 25 آذر گفت: با توجه به شکایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت از فردی مبنی بر ایجاد حریق عمدی در اراضی ملی سربیژن ساردوئیه، دادگاه پس از انجام تحقیقات لازم حکم به محکومیت متهم صادر کرد.
وی با اشاره به اینکه این فرد به استناد ماده 160 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و ماده 675 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 محکوم به تحمل دو سال حبس تعزیری شد، افزود: اما با توجه به منویات مقام معظم رهبری و نیز عقیده قانونگذار در راستای حبس‌زدایی و نظر به دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و فقدان سابقه، دادگاه اجرای مجازات حبس وی را مناسب ندانسته است.
آیت‌الله قیصری تصریح کرد: دادگاه با استناد به مواد 64، 70 ، 79 ،80 ،81 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 اجرای مجازات حبس وی را به خریداری و تحویل سه عدد کپسول اطفای حریق آتش‌نشانی 10 کیلویی در حق اداره منابع طبیعی جایگزین کرده است.
رئیس دادگاه عمومی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت بیان کرد: متهم موظف است پس از اجرای مجازات جایگزین، مراتب را عیناً به شعبه اجرای احکام کیفری گزارش کند و در صورت عدم اجرای مجازات جایگزین یا تخلف از دستور، مجازات جایگزین لغو و مجازات حبس اجرا می‌شود.
منبع: روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان

captcha