فاصله گرفتن از اسلام، جامعه را به بحران هویتی مبتلا می‌کند
کد خبر: 3673308
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

فاصله گرفتن از اسلام، جامعه را به بحران هویتی مبتلا می‌کند

گروه اجتماعی: نماینده اهل سنت سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فاصله گرفتن از قرآن و تعالیم دینی، جوانان ما را به بحران هویتی مبتلا کرده است و نشانه‌های آن را، از جمله بی‌حجابی، گرایش به فرهنگ غرب و عدم پایبندی به واجبات دینی در جامعه می‌بینیم.

مولوی نذیراحمد سلامی، نماینده اهل سنت سیستان‌وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: دین اسلام، دارای نظم کامل حیات است و برای همه جنبه‌های زندگی انسان، برنامه دارد، بنابراین نباید در ناآگاهی و غفلت از آن، ذوب سایر فرهنگ‌ها شد.
وی افزود: مسلمانان جهان جمعیتی یک و نیم میلیاردی دارند، سرزمین‌های اسلامی منابع عظیم نفت و گاز در اختیار دارند، اما به‌جای اتحاد و بهره‌برداری از نعمت‌های الهی، دچار تفرقه شده و چشم به فرهنگ غرب دوخته‌اند.
این عالم اهل سنت بیان کرد: فاصله گرفتن از قرآن و تعالیم دینی، جوانان ما را به بحران هویتی مبتلا کرده است و نشانه‌های آن را، از جمله بی‌حجابی، گرایش به فرهنگ غرب و عدم پایبندی به واجبات دینی در جامعه می‌بینیم.
وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم که فرزندانمان به واجبات پایبند باشند، باید قبل از اینکه به سن تکلیف برسند، زمینه ذهنی را برایشان فراهم کنیم؛ وقتی کودک، نماز خواندن پدر و مادر خود را ببیند، از او الگوبرداری می‌کند.
مولوی سلامی اظهار کرد: پدر و مادر، فرزند خود را به مسجد ببرند، در این صورت، بدون آن‌که او را تشویق کنند، خودش علاقمند می‌شود تا نماز بخواند. پدر و مادر، یک دانشگاه تربیتی برای کودک هستند و اگر خودشان پاک باشند، یک نسل پاک را هم تحویل جامعه می‌دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه نباید نماز را به امید پاداش دنیوی اقامه کنیم، افزود: اگر کسی نماز خواند و دید که نتیجه مادی به او نرسیده است، نباید نماز را ترک کند، چون این دنیا، محل عمل است و پاداش را جای دیگری می‌دهند.
نماینده اهل سنت استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این دنیا، قوانین طبیعت حاکم است و نباید مدام انتظار معجزه داشت. اگر کسی در آتش بیفتد، می‌سوزد، چه نمازگزار باشد و چه نباشد، مگر اینکه اراده خدا بر این باشد که نسوزد، مانند حضرت ابراهیم. اما نباید پیوسته از خدا بخواهیم که معجزه کند.
مولوی سلامی اظهار کرد: پاداش‌های دنیوی محدود هستند، اما اگر پاداش و نتیجه اعمال ما، ذخیره آخرت شوند، ثمرات بیشتری خواهد داشت. جوانان ما باید بدانند که اگر کار خیری در این دنیا انجام دادند و ثمره آن را ندیدند، ناامید شوند، اجر آن از بین نمی‌رود و نتیجه عملشان گم نمی‌شود.

captcha