دعوت یک مرجع تقلید برای راهپیمایی میلیونی عراق تا قدس
کد خبر: 3673366
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
در واکنش به تصمیم ترامپ صورت گرفت؛

دعوت یک مرجع تقلید برای راهپیمایی میلیونی عراق تا قدس

گروه بین الملل: آیت‌الله قاسم طائی، از مراجع تقلید عراق ضمن دعوت از برگزاری راهپیمایی میلیونی از عراق تا قدس، از دولت‌های اردن، سوریه و مصر خواست تا مرزهای مشترک خود با سرزمین‌های اشغالی را برای حرکت به سوی قدس باز کنند.

دعوت مرجع عراقی به راهپیمایی میلیونی عراق تا قدسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری السومریه‌نیوز؛ آیت‌الله قاسم طائی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از اعتراضات علیه تصمیم ترامپ در به رسمیت‌شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عرب در مصر و نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ترکیه، از همگان می‌خواهیم با بهره‌مندی از احساسات مسلمانان در زیارت اربعین حسینی، در راهپیمایی میلیونی عراق تا قدس شرکت کنند.

وی افزود: اجرای این اقدام حماسی، نیازمند همکاری دولت‌های اردن، مصر و سوریه است که مرزهای مشترک خود با سرزمین‌های اشغالی را باز کنند.

آیت الله طائی در این بیانیه اعلام کرد که مقابله با اسرائیل باید در چند مرحله صورت بگیرد که مرحله نخست تأکید بر عمومیت مسئله بیت‌المقدس و افزایش آگاهی‌بخشی نسبت به اهمیت و جایگاه شهر قدس است.

وی افزود: مرحله دوم عدم برقراری معاملات در کشورهای مختلف اسلامی و همکاری اقتصادی از طریق واحد پولی دلار و انجام معاملات با واحد پولی دیگر در واردات و صادرات و تحریم کالاهای آمریکایی است که این موضوع  توافق بین کشورهای اسلامی را می‌طلبد.

این مرجع تقلید عراقی در مرحله سوم، تحریم استفاده از واژه «اسرائیل» و استفاده از رژیم صهیونیستی با هدف غیرقانونی جلوه داده این رژیم را پیشنهاد داد، چرا که اسرائیل موجودیتی نداشته و در کشورهای عربی و اسلامی محلی از اعتبار ندارد.

آیت‌الله قاسم طائی مرحله چهارم مقابله با تصمیم ترامپ را تشکیل ائتلاف عربی و اسلامی که پیگیر قضایای فلسطین در مجامع بین‌المللی، شورای امینت و سازمان ملل متحد باشد، دانست و گفت:  خود فلسطینی‌ها عهده‌دار این ائتلاف خواهند بود و حمایت مالی و رسانه‌ای از انتفاضه فلسطین از اولویت‌های آن خواهد بود.

این مرجع دینی دیروز(25 آذرماه) نیز همه گروه‌های مقاومت در ایران، عراق، لبنان، سوریه و فلسطین را به وحدت دعوت کرده و از شبکه‌های ماهواره‌ای  دولتی و خصوصی خواست که موضوع فلسطین را در رأی اولویت‌های خود قرار دهند/.

captcha