آغاز مرحله دوم طرح «پیام آوران حقوقی» در مساجد اراک
کد خبر: 3673377
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

آغاز مرحله دوم طرح «پیام آوران حقوقی» در مساجد اراک

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی از اجرای مرحله دوم طرح «پیام آوران حقوقی» در مساجد اراک خبر داد.

مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: به منظور ارتقای آگاهی حقوقی و ارائه مشاوره قضایی، مرحله دوم طرح اعزام کارشناسان این مجموعه به مساجد استان در قالب طرح «پیام آوران حقوقی» آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: با تجربه موفق سال گذشته و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های ذیربط به منظور کاهش پرونده‌های محاکم و ارتقاء دانش حقوقی عموم شهروندان و دسترسی آسان به مشاوران حقوقی مرحله دوم این طرح با گروه هدف مساجد اجرایی می‌شود.
آقاباقری افزود: مساجد به عنوان مراکز مذهبی اجتماعی با کارکرد مؤثر بهترین فضا جهت ارائه مشاوره‌های قضایی به شمار می‌روند که با هماهنگی با ائمه جماعات، این طرح بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء از دوشنبه، 27آذر در 12مسجد اراک توسط 24 کارشناس اجرایی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح «پیام آوران حقوقی» به صورت رایگان روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته اجرا می‌شود، اظهار کرد: گاهی یک مشاوره و راهنمایی کارشناسان، از ورود چندین پرونده به محاکم قضایی جلوگیری و موجب کاهش ترددهای بی مورد می‌شود. در این طرح از کارکنان با تجربه دادگستری استان درقالب هسته‌های جهادی «پیام آروان حقوقی» استفاده شده است.
این مقام مسئول در پایان گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو ارتقاء اطلاعات و بینش حقوقی عموم شهروندان است که در حوزه فرهنگ عمومی این معاونت دنبال می‌شود.                                     

captcha