همسران شهدا از مصادیق عملی ایثار و شهادت هستند
کد خبر: 3673414
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

همسران شهدا از مصادیق عملی ایثار و شهادت هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید گیلان گفت: همسران شهدا از مصادیق عملی ایثار و شهادت هستند و تمام تلاش این بنیاد نیز بر حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان روز گذشته، 25 آذر در نشست با همسران معظم شهدای شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: این بنیاد برای درمان خانواده های ایثارگران با 480 مرکز درمانی و بیمارستان قرارداد منعقد کرده است و اکثر بیمارستان ها و داروخانه های اصلی گیلان با بنیاد شهید طرف قرارداد هستند تا به مشکلات درمانی خانواده های معظم شاهد و ایثارگران رسیدگی شود.

وی یادآور شد: همه عزت و اقتدار کشور به بهای خون شهدا حاصل شده است و تنها بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی تواند مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران را حل کند که باید دیگر دستگاه های دولتی بتوانند در این امر مشارکت و کمک کنند.

پاکاری ادامه داد: همسران شهدا از مصادیق عملی ایثار و شهادت هستند و تمام تلاش این بنیاد نیز بر حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته است.

سید محمد احمدی، فرماندار شهرستان لاهیجان نیز، اظهار کرد: وجود مشکلات امروز به خاطر این است که مردم ما با وجود جنگی که بر کشور تحمیل شد نخواستند زیر بار ذلت بروند.

وی صبر و مقاومت خانواده های شهدا را وصف ناپذیر دانست و افزود: با صبر و استقامت و همکاری متقابل می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم و برخی از این مشکلات و موضوعات خانواده های شهدا در داخل شهرستان قابل حل است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سهمیه ایثارگران برای جذب و استخدام نیرو در ادارات دولتی 25 درصد تعیین شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 411 نفر از فرزندان شهید و جانباز شهرستان لاهیجان از فوق دیپلم به بالا متقاضی کار هستند و سن این افراد نیز زیر 35 سال است.

captcha