رونمایی از اولین محصول دانش‌بنیان مرکز رشد دانشگاه زابل
کد خبر: 3673452
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

رونمایی از اولین محصول دانش‌بنیان مرکز رشد دانشگاه زابل

گروه اجتماعی: کیت خالص سازی به عنوان اولین محصول دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه زابل روز گذشته در تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌نقل از روزنامه سیستان و بلوچستان، کیت خالص سازی به عنوان اولین محصول دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه زابل روز گذشته در تهران رونمایی شد.
محمد الله‌بخش، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زابل در این خصوص بیان کرد: در هجدهمین نمایشگاه بین المللی پژوهش، فناوری و فن بازار که به مناسبت هفته پژوهش در حال برگزاری است، برای اولین بار یک غرفه ویژه به منظور رونمایی از فناوری ‌های منتخب در نظر گرفته شد که در این غرفه 65 محصول دانش بنیان جدید از سراسر کشور معیارهای لازم را برای رونمایی کسب کرده و یکی از این محصولات، مربوط به دانشگاه زابل بود .
وی افزود: محصول فناوری منتخب این دانشگاه، کیت خالص سازی محصول ( PCR) است که توسط یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده علوم، طراحی و ساخته شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: قطعات ژنی به وسیله دستگاه PCR تکثیر می‌شود که لازم است ژن تکثیر شده از مواد مزاحم مانند پروتئین‌ها، آنزیم‌‌ها، پرایمرها، نوکلئوتیدها، نمک‌های شیمیایی و دیگر مواد خالص سازی شود و سپس برای توالی یابی یا انتقال ژن مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: عمل خالص سازی با کیت انجام و از آلمان، آمریکا و کره جنوبی وارد کشور می‌شود که کیت‌هایی که در داخل کشور و این دانشگاه ساخته شده است از خروج ارز و ورود نوع خارجی آن جلوگیری می‌کند.
الله بخش اظهار کرد: کیت ساخته شده در مقایسه با نمونه های مشابه خارجی موجود در بازار، دارای مزایایی چون قابلیت رقابت از نظر کیفیت، سهولت استفاده و حمل و نقل بدون نیاز به شرایط انجماد، امکان تولید با استفاده از تکنولوژی و صنایع بومی و داخلی و پایین بودن قیمت تمام شده آن نسبت به انواع مشابه خارجی است.

captcha