دانش‌آموزان را با روحیه کنجکاوی و جست‌وجوگری آشنا کنیم
کد خبر: 3673523
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

دانش‌آموزان را با روحیه کنجکاوی و جست‌وجوگری آشنا کنیم

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آئین نمادین تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر استان، گفت: آنچه در آموزش و پرورش مهم است این است که باید دانش آموزان را با روحیه کنجکاوی و جست و جوگری آشنا کنیم .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان صبح امروز، 26 آذرماه در آیین نمادین تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر استان که در کانون ملی حضرت امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد با بیان اینکه پژوهش و تحقیق همواره در پیشرفت و ترقی جوامع تاثیر داشته است؛ گفت: در کشورهای پیشرفته، بیشتر پژوهش ها منجر به نتیجه می شود.
وی از معلمان خواست، روحیه کنجکاوی و جست و جو گری را در دانش آموزان تقویت کنند و با پرورش روحیه ایده پردازی و خلاقیت و نوآوری دانش آموزان را با نحوه حل مسئله آشنا کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تاکید بر اینکه ما در آموزش و پرورش به دنبال هدایت دانش آموزان به سمت کارهای پژوهشی و تحقیقی هستیم؛ تقویت روحیه پژوهش گری در سر کلاس درس را اولین قدم در امر پژوهش دانست و تصریح کرد: روحیه پژوهش گری در کلاس های درس ایجاد می شود.
قربانی شرکت دانش آموزان در جشنواره های جابر بن حیان، نوجوان و جوان خوارزمی را از مهم ترین برنامه های قابل اجرا در حوزه پژوهش عنوان کرد و بر فراهم کردن ساز و کارهای لازم برای تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش تاکید کرد.
وی با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت های پژوهشی در آموزش و پرورش در حوزه معلمان اجرایی می شود؛ از معلمان خواست در عرصه پژوهش در عمل وارد شده و دانش آموزان را به سمت تحقیق و پژوهش سوق دهند.

captcha