تقویت خداباوری مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه است
کد خبر: 3673652
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
حجت‌الاسلام نکونام:

تقویت خداباوری مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه است

گروه دانشگاه: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نبود نگاه خداباورانه را یکی از خلأهای امروز جامعه برشمرد و گفت: مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه تقویت خداباوری و ایمان توحیدی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، شامگاه روز گذشته 26 آذرماه در نشستی با اساتید، دانشجویان دانشگاه‌ها و طلاب حوزه‌های علمیه استان به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه که با حضور پرشور دانشجویان و طلاب وجمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، گفت: شهید آیت‌الله مفتح یک شخصیت پر از دغدغه بود که حوزه وی را اشباع نکرد و به سراغ دانشگاه رفت.
وی خروجی و هدف اصلی وحدت حوزه و دانشگاه را تربیت یک انسان کامل دانست و افزود: انسان کاملی در حد یک جامعه معمولی که اسلام از ما می‌خواهد؛ این ثمره وحدت حوزه و دانشگاه است.
حجت‌الاسلام نکونام مشکل امروز عدم تولید علم در راستای حل مشکلات بشر خواند و اظهار کرد: انسان باید علمی تولید کند که نیازهایش را در کنار ایمان، اخلاق، تعهد و انسانیت تأمین کند.
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: اساتید، مسئولان و دانشجویان دغدغه مند دانشگاه‌ها باید تفکر کنند که چگونه محیط دانشگاهی و کارهای دانشگاهی اعم از تربیتی، اخلاقی، مدیریتی و غیره، سمت‌وسوی تربیت یک انسان متعهد به خود بگیرد.
امام جمعه شهرکرد از وظایف نهادهای نمایندگی رهبری وتشکل‌های دانشجویی را تربیت انسان متعهد برشمرد و تصریح کرد: ما نباید منتظر تصمیمات کلان کشوری باشیم زیرا گرفتار سیاسی بازی و گروه‌گرایی هستیم.
وی با تأکید بر اینکه تنها ظاهر فرمایشات رهبری مورد توجه قرار می‌گیرد و از محتوا خبری نیست، ابراز کرد: نباید انتظار معجزه از بالا داشته باشیم، باید از خودمان شروع کنیم، روح آتش به اختیار رهبری نیز همین است.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به ضرورت شکل‌گیری تشکلی قدر، قوی و جریان ساز در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، عنوان کرد: در دانشگاه‌ها بسیاری از افراد به دنبال انجام کار فکری و انسان‌ساز هستند اما چنین تشکلی وجود ندارد و نسبت به تشکل‌های موجود دانشگاه نیز وسواس به خرج می‌دهند.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: این تشکل نباید مانند جریان‌های حاکم در کشور باشد؛ باید نگاه موحدانه، ولایت مدارانه و ایمانی بر آن حاکم گردد تا از بازیگری‌های سیاسی نجات یابد.
وی با اشاره به اینکه جامعه امروز ما به شدت نیازمند تحرک و کار است، افزود: جامعه نیازمند کار علمی، تحقیقاتی، تربیتی، انسان‌سازی، جریان سازی کردن مفاهیم اصلی انقلاب و نهادینه کردن ارزش‌ها والای انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند: «سستی به دنبال خود کوتاه آمدن در وظیفه را دارد، کوتاهی در وظیفه ضایعه در پی دارد، ضایعه در پی آن ملامت به دنبال دارد و جامعه را بی‌تفاوت می‌کند و جامعه بی‌تفاوت مبتلا به انواع گناهان می‌شود.»
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: باید به جدیت وارد شویم و روحیه عمل، وحدت، انسان‌سازی، تربیت، اخلاق، معنویت و خداباوری را در جامعه تقویت کنیم.
امام جمعه شهرکرد نبود نگاه خداباورانه را یکی از خلأهای امروز جامعه برشمرد و گفت: مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه تقویت خداباوری و ایمان توحیدی در جامعه است.

captcha