اموال خود را با خدایی کردن، ماندگار کنیم
کد خبر: 3673714
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
موسوی:

اموال خود را با خدایی کردن، ماندگار کنیم

گروه اجتماعی: امام جمعه قیدار گفت: کمک به هم‌وطنان زلزله‌‍زده راهی برای خدایی کردن اموال و ماندگاری آنها در پیشگاه الهی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار دیروز یک‌شنبه 26 آذرماه در جلسه‌ کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه که با حضور جمعی از مسئولان، اصناف و خیّران شهرستان در دفتر امام جمعه قیدار برگزار شده بود، اظهار کرد: همانطور که در برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین حضور فعال داشتیم و پای‌کار بودیم در مورد کمک به هموطنان زلزله‌زده کرمانشاه نیز باید با جدیت وارد عمل شویم.
 
وی با اشاره به حضور نیروهای مختلف از جمله سپاه در کمک به هموطنان زلزله زده کرمانشاه افزود: نهادهایی از جمله سپاه بودجه خاصی در این زمینه ندارد و این حضور پرشور مردمی است که می‌تواند بسیار موثر باشد و همه ما علاوه بر اینکه خود بانی حضور در عرصه کمک می‌شویم دیگران را نیز برای حضور پرشور تشویق کنیم.
 
حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به آیات 26 و 27 سوره مبارکه الرحمن «كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ»؛ «وَيَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ»، تصریح کرد: طبق این آیه شریفه همه چیز فانی شونده است و تنها ذات گرامی خدا باقی می‌ماند و قطعا هرچیزی که متصل به این ذات باشد نیز باقی خواهد ماند.
 
وی افزود: ما باید از این فرصت‌ها و خدمت به هم‌نوع استفاده کنیم که یکی از این کمک‌ها، حمایت مالی در حد توانی است که داریم زیرا اموال همه فناپذیر هستند ولی اگر تبدیل به «وَجْهُ رَبِّكَ» شود قطعا ماندگار خواهند بود.
 
امام جمعه قیدار با اشاره به بخشی از سخن مولای متقیان علی (ع) که در نهج‌البلاغه فرمودند: « فی حلالها حساب و فی حرامها عقاب»، تاکید کرد: اینکه در مال حرام مجازات است شکی نیست، ولی در مال حلالی که گرهی از کار نیازمندان باز نکند نیز جای بحث است و باید از این فرصتی که خدای متعال در اختیار هر فرد قرار داده به خوبی استفاده شود تا روز قیامت و در عرصه پاسخگویی محضر الهی سربلند و پیروز باشیم.
captcha