تربیت قاری و حافظ قرآن در تگزاس، افتخار مدرس مراکشی
کد خبر: 3673912
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
در گفتگو با ایکنا مطرح شد؛

تربیت قاری و حافظ قرآن در تگزاس، افتخار مدرس مراکشی

گروه بین الملل: قاری و مدرس قرآن کریم شهر دالاس (Dallas) در ایالت تگزاس آمریکا، تدریس قرآن به دیگران را افتخار بزرگی برای خود عنوان کرد.

تربیت قاری و حافظ قرآن در تگزاس، افتخار مدرس مراکشیعبدالرحیم الدغوش، قاری کشور مراکش در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تصریح کرد: در ایالت‌های مختلف آمریکا از جمله هاوایی، کارولینای شمالی و تگزاس، قرآن تدریس کرده ام و این حرفه را افتخاری برای خود می‌دانم.


وی گفت: همان‌گونه که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند بهترین شما کسی است که قرآن را آموخته و به دیگران می‌آموزد، آموزش قرآن به دیگران افتخار بزرگی است.


عبدالرحیم الدغوش در شهر رباط (Robat)، پایتخت مراکش به دنیا آمد و در سنین کودکی کل قرآن کریم را حفظ کرد. وی در رشته اقتصاد وارد دانشگاه رباط شد و در همان زمان در موسسه قرآن نیز تحصیل می‌کرد.


تدریس در ایالت‌های آمریکا


الدغوش پس از مهاجرت به آمریکا علاوه بر تلاوت، مشغول تدریس قرآن در ایالت‌های مختلف شد. وی در این باره گفت: به عنوان معلم حفظ قرآن در سال 2003 در مرکز اسلامی شهر هونولولو (Honolulu)، مرکز ایالت هاوایی تدریس می‌کردم و از سال 2004 تا 2005 در مرکز اسلامی رالی (Raleigh)، مرکز ایالت کارولینای شمالی، از سال 2006 تا 2007 در مرکز اسلامی شهر ایروینگ (Irving) در تگزاس، از سال 2007 تا 2008 در آکادمی اسلامی برایتر هوریزونز (Brighter Horizons Academy) در شهر گارلند (Garland) در تگزاس، از سال 2008 تا 2015 در مدرسه اسلامی شهر ایروینگ تگزاس، تدریس داشته‌ام.

تربیت قاری و حافظ قرآن در تگزاس، افتخار مدرس مراکشی


الدغوش افزود: از سال 2016 تاکنون در آکادمی قرآن شهر دالاس و مدرسه اسلامی شهر ایروینگ تگزاس مشغول به تدریس حفظ قرآن هستم.


تربیت قاریان و حافظان


عبدالرحیم الدغوش به صدها کودک در آموزش حفظ و قرائت قرآن در آمریکا کمک شایانی کرده و بسیاری از آن‌ها را برای شرکت در مسابقات ملی و بین‌المللی تربیت کرده است.


وی در مورد نحوه تدریس قرآن اظهار کرد: با روانشناسی کودک آشنایی دارم و می‌دانم چگونه آن‌ها را در فرایند یادگیری درگیر کرده و در زمینه‌های تلفظ و خواندن آیات حتی در خارج از کلاس آن‌ها را رقابتی بار می‌آورم.


الدغوش افزود: دانش‌آموزان قرآنی در آکادمی قرآن دالاس و ایروینگ در تگزاس تحت نظارتم حفظ قرآن را کامل می‌کنند و آن‌ها را برای واجد صلاحیت شدن در مسابقات ملی و بین‌المللی آماده می‌کنم.

تربیت قاری و حافظ قرآن در تگزاس، افتخار مدرس مراکشی


وی با بیان اینکه در مسابقات قرآن تشکل اسلامی آمریکای شمالی (ICNA) هر سال به عنوان داور رسمی حضور دارد، تصریح کرد: از بین دانش‌آموزان قرآنی، کسانی بوده‌اند که در مسابقات بین‌المللی قطر و مسابقات ملی و بین‌المللی دیگر شرکت کرده و به رتبه‌های نخست دست یافته‌اند.


تاثیر قرآن روی سبک زندگی


قاری مراکشی تاثیر قرآن کریم روی سبک زندگی اسلامی را به این صورت توصیف کرد: باید محیطی را برای فرزندان خود به وجود بیاوریم که بتوانند به استعدادهای بالقوه خود بر مبنای اصول و هنجارهای اسلامی دست یابند و به شهروندان خوبی با ارزش‌های یک مسلمان میانه‌رو، مسلمان متعهد و یک مسلمان عالم تبدیل شوند که به دیگر شهروندان خدمت کرده و در توسعه اجتماع سهیم باشند.

تربیت قاری و حافظ قرآن در تگزاس، افتخار مدرس مراکشی


وی افزود: باید به فرزندان خود ارزش و اهمیت ایمان، اهداف نماز و اخلاقیات را بیاموزیم و همه این‌ها ریشه در آموزش قرآن به آن‌ها دارد. بهترین چیزی که می‌تواند دنیا و آخرت کودکان را تضمین کند، آشنایی با بنای مستحکم قرآن کریم است.


تلاوت به روش‌های مختلف


الدغوش در مورد سبک تلاوت خود گفت: قرآن را به روایت ورش از نافع و حفص از عاصم تلاوت می‌کنم.

تربیت قاری و حافظ قرآن در تگزاس، افتخار مدرس مراکشی


دو قاری محبوب


الدغوش در مورد قاریان محبوب خود گفت: به تلاوت‌های شحات محمد انور و محمد اللیثی در میان قاریان دیگر علاقه فراوانی دارم. قطعه زیبایی از تلاوت عبدالرحیم الدغوش را در ادامه تقدیم می‌کنیم.

 

 

 

 

captcha