استقبال از طرح «منادیان وحدت» در خراسان جنوبی/ احتمال برگزاری در دهه فجر
کد خبر: 3674186
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
سلمانی بیان کرد:

استقبال از طرح «منادیان وحدت» در خراسان جنوبی/ احتمال برگزاری در دهه فجر

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی از استقبال بی‌نظیر مردم از طرح «منادیان وحدت» این استان خبر داد و گفت:‌ به احتمال فراوان این طرح قرآنی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در سطح استان اجرا می‌شود.

استقبال بی‌نظیر مردم از طرح «منادیان وحدت» خراسان جنوبی/ احتمال تداوم طرح در ایام دهه فجر

حسن سلمانی، مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با اجرای طرح منادیان وحدت که طی هفته وحدت در مناطق سنی‌نشین این استان اجرا شد، اظهار کرد: اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی به‌مناسبت بزرگداشت هفته وحدت، با هدف تقویت هر چه بیشتر اتحاد و همبستگی در میان برادران شیعه و اهل سنت و توسعه فضای تعامل و همدلی و نمایش انسجام و وحدت در بین پیروان مذاهب تشیع و تسنن، اقدام به برگزاری جلسات و محافل محوری انس با قرآن کریم در قالب طرح «منادیان وحدت» در مناطق تلفیقی استان نمود.
وی در ادامه سخنانش افزود: این دوره قرآنی اولین برنامه‌ای بود که در راستای ایجاد وحدت هرچه بیشتر میان اقشار مختلف اهل تشیع و اهل تسنن در سطح استان و با پشتیبانی سازمان دارالقرآن الکریم اجرا شد که در اجرای این طرح قرآنی دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت و واحد فرق و مذاهب اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی نیز همکاری و پشتیبانی بسیار خوبی از تیم اجرایی محافل داشتند.
مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی ادامه داد: به حول و قوه الهی و تلاش دوستان و همکاران بویژه عزیزان شهرستانی، الحمدلله این محافل قرآنی، با شکوه خاصی در شهرستان‌های بیرجند (مسجدالنبی(ص) اهل سنت)، سربیشه(روستای اهل سنت ماخونیک)، در میان (مسجد جامع اهل سنت اسدیه)، نهبندان(روستای اهل سنت طبسین) و زیرکوه(روستای اهل سنت حسن‌آباد) برگزار شد.
سلمانی اظهار کرد: گروه اعزامی به روستای اهل سنت ماخونیک سربیشه شامل علیرضا محمدنژاد و وحید براتی به عنوان قاری، مصطفی فریدونی به عنوان حافظ و فرشید جعفری به عنوان مجری بودند. همچنین، علیرضا محمدنژاد و جواد سبزیان به عنوان قاری، مصطفی فریدونی به عنوان حافظ و علیرضا کوچی به عنوان مجری، اعضای گروه قرآنی اعزامی به مسجد جامع اهل سنت شهرستان در میان را تشکیل می‌دادند.
مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: میثم یوسفی و وحید براتی به عنوان قاری، محمد امیری‌فرد به عنوان حافظ و فرشید جعفری به عنوان مجری، اعضای گروه قرآنی اعزامی به روستای اهل سنت حسن‌آباد زیرکوه، محمدعلی سازنده و میثم یوسفی به عنوان قاری، محمد امیری‌فرد به عنوان حافظ و محمدعلی سازنده به عنوان مجری، اعضای گروه قرآنی اعزامی به روستای اهل سنت طبسین نهبندان و مهدی مهدوی‌پناه و جواد سبزیان به عنوان قاری، مصطفی فریدونی به عنوان حافظ و علیرضا کوچی به عنوان مجری، اعضای گروه اعزامی به مسجدالنبی(ص) بیرجند را تشکیل می‌دادند.
وی در ادامه تصریح کرد: حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در بیشتر این محافل به همراه فرمانداران، بخشداران، رؤسای ادارات، مسئولان نظامی و انتظامی، نمایندگان صدا و سیمای استان و در برخی موارد نماینده مجلس شورای اسلامی و همچنین، استقبال شایسته مردم از این محافل، از نقاط قوت و قابل توجه این محافل بود.
سلمانی در ادامه با بیان اینکه استقبال مردم به‌ویژه برادران اهل سنت از این محافل قرآنی بسیار پرشور بود به نحوی که برای اعضای تیم اجرایی محافل باورنکردنی بود، بیان کرد: با توجه به استقبال فراوان مردم و نیز اثرگذاری این طرح قرآنی جهت ایجاد وحدت هرچه بیشتر میان مسلمانان شیعه و سنی، درصدد اجرای این‌گونه محافل در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی هستیم و امیدواریم تا بتوانیم این محافل را در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نیز در مناطق مختلف استان اجرا کنیم.
مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی اظهار کرد: همچنین، تیم اجرایی قوی به‌ویژه مجریان قرآنی توانمند صدا و سیمای استان به همراه قاریان و حافظان ممتاز استان، شور و حال بسیار خوبی به این محافل بخشید. خوشبختانه این محافل مطابق با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و حتی فراتر از برنامه و براساس استانداردهای محافل قرآنی، برگزار شد و از قاریان و ائمه جمعه اهل سنت منطقه نیز در این محافل استفاده شد.
سلمانی در ادامه افزود: برای ایجاد شور و نشاط بیشتر در این برنامه‌های معنوی، برای هر محفل تعداد 14 عدد کارت هدیه 30 هزار تومانی (420 هزار تومان) در نظر گرفته شد که این هدایا با برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی، در پایان مراسم به شرکت‌کنندگان اهدا ‌شد. سخنرانی با موضوع مبانی قرآنی وحدت، اجرای ابتهال، مولودی‌خوانی، سرود و ... نیز از دیگر برنامه‌های متنوع در این برنامه‌های معنوی بود.
مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی بیان کرد: این محافل که برای اولین بار با همکاری واحد فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، ضمن اینکه مورد توجه و عنایت ویژه مدیرکل محترم تبلیغات اسلامی و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان خراسان جنوبی قرار گرفت، به اذعان رؤسای ادارات، کارشناسان قرآنی و همچنین، مولویان اهل سنت مناطق مذکور، از قوی‌ترین، اثرگذارترین و زیباترین برنامه‌های اجرایی در مناطق اهل سنت استان بوده است و همگی بالاتفاق بر اجرای این محافل معنوی و باشکوه در سایر مناسبت‌های سال، تأکید داشتند.
وی تصریح کرد: اعضای تیم اجرایی محافل از جمله مجریان، قاریان و حافظان شرکت‌‌کننده در این محافل نیز، ضمن قدردانی از اداره امور قرآنی استان، برگزاری این برنامه‌ها و محافل قرآنی با حضور چهره‌های شاخص قرآنی بومی را گام مهمی در راستای توانمندسازی فعالان قرآنی استان عنوان و بر ادامه برگزاری این محافل تأکید داشتند.

captcha