اجرای محافل قرآنی در روستاها؛ نقطه عطف طرح «منادیان وحدت» کردستان
کد خبر: 3675939
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

اجرای محافل قرآنی در روستاها؛ نقطه عطف طرح «منادیان وحدت» کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، اجرای محافل قرآنی در دل روستاها را نقطه عطف طرح «منادیان وحدت» در استان کردستان برشمرد.

اجرای محافل قرآنی در دل روستاها؛ نقطه عطف طرح «منادیان وحدت» کردستان

ناصر علی‌پور، مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با نحوه اجرای طرح قرآنی «منادیان وحدت» در این استان اظهار کرد: طرح «منادیان وحدت» الگویی از طرح «سفیران نور» سازمان دارالقرآن الکریم بود که از سوی این سازمان و طی هفته وحدت در استان‌های سنی‌نشین کشور از جمله کردستان اجرا شد.
مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان تصریح کرد: طی اجرای این طرح قرآنی در استان کردستان، کاروان قرآنی شامل دو قاری و یک حافظ قرآن ویژه این طرح تشکیل شد که این کاروان در سطح سه شهرستان به اجرای برنامه پرداخت.
علی‌پور در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان شهرستانی کارهای اولیه تبلیغاتی و اجرایی برنامه‌های قرآنی کاروان منادیان وحدت را انجام دادند، تصریح کرد: تمامی اعضای کاروان منادیان وحدت، از قرآنیان بومی استان ولی در سطح کشوری بودند و الحمدالله توانستند برنامه‌های بسیار خوب و پرشوری اجرا کنند.
مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: کاروان منادیان وحدت استان کردستان در سه شهرستان کامیاران (روستای شیروانه)، سروآباد (روستای بیساران) و شهرستان مریوان (روستای پیله) برنامه‌های قرآنی طرح را اجرا کردند که بسیار تأثیرگذار بود.
وی با بیان اینکه استقبال مردم از اجرای این طرح قرآنی بسیار عالی و پرشور بود،‌ اظهار کرد: یکی از نقاط عطف و تأثیرگذار طرح منادیان وحدت این بود که این طرح قرآنی در دل روستاهای استان اجرا شد و نکته دیگر نیز اینکه خود مردم اداره و اجرای محافل و کرسی‌های تلاوت را در شهرستان‌های مختلف بر عهده داشتند.
مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه اعضای کاروان قرآنی استان از قاریان و حافظان جوان و پرشور بومی استان بودند، افزود: این عزیزان پس از مشاهده استقبال فراوان و پرشور مردم از ما درخواست داشتند تا برنامه‌های بیشتری را در سطح استان حتی بدون دریافت مبلغی و یا با دریافت مبلغ ناچیزی اجرا کنند تا نور قرآن هرچه بیشتر در سراسر استان جاری و ساری شود.
علی‌پور بیان کرد: در روستای پیله شهرستان مریوان برنامه استقبال عمومی طوری بود که مردم و حتی قاری قرآن اشک می‌ریختند که این امر نشان از تأثیر قرآن و کلام الهی در میان مردم عزیز ما دارد.
مسئول اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان با اشاره به تداوم این طرح قرآنی در آینده بیان کرد: این طرح قرآنی صد در صد در آینده و در مناسبت‌های مختلف اجرا خواهد شد که در این زمینه حتی به این نتیجه رسیدیم که کاروان‌های جدید قرآنی را در سطح استان ایجاد کنیم که در شهرستان‌های مختلف به اجرای برنامه بپردازند.

یادآور می‌شود؛ استان‌های خراسان جنوبی، کردستان و گلستان، استان‌های شاخص در اجرای این طرح بودند.

captcha