هشدار هنیه نسبت به لغو حق بازگشت آوارگان
کد خبر: 3675336
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

هشدار هنیه نسبت به لغو حق بازگشت آوارگان

گروه بین‌الملل: رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نسبت به تصمیم آمریکا برای به رسمیت‌شناختن اسرائیل به عنوان دولتی یهودی و اعلام لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی هشدار داد.

هنیه: آمریکا درصدد اتخاذ تصمیمات خطرناک‌تر در مورد قدس و فلسطین استبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ اسماعیل هنیه امروز(2 دی‌ماه) ضمن سخنانی در یازدهمین اجلاس علمی قدس تصریح کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده از برخی منابع موثق و آگاه، دولت آمریکا به زودی می‌خواهد طرح‌های بسیار خطرناک‌تری را در مورد مسئله قدس و فلسطین ارائه دهد که از جمله این اقدامات و طرح‌ها می‌توان به تصمیم آمریکا برای به‌ رسمیت شناختن اسرائیل به‌عنوان دولتی یهودی و الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین به اراضی تحت سلطه آن و اعلام لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی اشاره کرد.

 

وی  با تاکید بر این که هرگز قدس را تنها نمی‌گذاریم و به نبرد دفاع از آن تحت هر شرایطی ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: تمامی اقدامات و تصرفات دشمن صهیونیستی در قدس باطل و مردود است و امت اسلام هرگز از قدس چشم‌پوشی نخواهد کرد و آنچه اکنون شاهد هستیم، نه انتفاضه‌ای فلسطینی، بلکه انتفاضه‌ای عربی است که سراسر امت اسلام را فراگرفته است.

اسماعیل هنیه تاکید کرد که تصمیم ترامپ در مورد قدس هرگز اجرایی نمی‌شود و قدس شهری واحد و یکپارچه است که تا ابد پایتخت فلسطین خواهد بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست مواضعی واضح و روشن در قبال این تصمیمات اتخاذ کرده و دست از مواضع مبهم بردارد و برای بهبود اوضاع داخلی تلاش کرده و سد راه مقاومت و انتفاضه نشود و در روند سازش با دشمن صهیونیستی بازنگری کند/.

captcha