اعلام همبستگی رهبران مسیحی فلسطین با مسلمانان
کد خبر: 3675719
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
در موضوع قدس صورت گرفت؛

اعلام همبستگی رهبران مسیحی فلسطین با مسلمانان

گروه بین‌الملل: رهبران مسیحی فلسطینی اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و آن را «اهانت» به مسیحیان و مسلمانان جهان خواندند.

اعلام همبستگی رهبران مسیحی فلسطین با مسلمانان در مورد قدسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ عطاالله حنا، اسقف اعظم کلیسای ارتدکس قدس دیروز (2 دی) در یک کنفرانس خبری در بیت لحم گفت: ما مسیحیان و مسلمانان فلسطینی اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیلی را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: این اقدام، اهانت به مردم ما و نیز مسیحیان و مسلمانان سراسر جهان است که قدس را محل رشد میراث معنوی و مقدس خود می‌دانند.

حنا با هشدار نسبت به تصمیم آمریکا، این اقدام را خطرناک توصیف کرد و گفت: آمریکا می خواهد به اشغالگران چیزی بدهد که شایستگی آن را ندارند.

منیب یونان، اسقف کلیسای لوتران ایونجلیکال اردن و فلسطین نیز در این کنفرانس خبری تأکید کرد که این کلیسا با هرگونه تغییر در وضعیت تاریخی قدس مخالف است.

وی افزود: هر کس که قصد تغییر وضعیت قدس را دارد به دنبال به راه انداختن یک جنگ دینی است.

ابراهیم فیلتیس، کشیش کلیسای فرانسیکن نیز با اشاره به قطع نامه اخیر سازمان ملل در حمایت از قدس در برابر اقدام رئیس جمهور آمریکا، گفت: این اقدام آمریکا سبب وقوع پیروزی دیگری برای فلسطینیان شد.

جبرین بکری، استاندار بیت لحم نیز در این کنفرانس خبری بار دیگر تأکید کرد که کلیساهای چهارده‌گانه سرزمین‌های فلسطینی با اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل مخالف هستند/.

captcha