مسیحیان غزه جشن آغاز سال نو میلادی را برگزار نمی کنند
کد خبر: 3675927
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
در پی تصمیم نابخردانه ترامپ؛

مسیحیان غزه جشن آغاز سال نو میلادی را برگزار نمی کنند

گروه بین‌الملل: جشن‌های رسمی میلاد حضرت مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی در پی تصمیم نابخردانه ترامپ در به‌ رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، در نوار غزه لغو شد.

لغو جشن سال نو مسیحیان در غزه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا؛جشن‌های مسیحیان غزه به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع) در پی تصمیم ترامپ درباره قدس و در سایه یورش‌های اشغالگران صهیونیست لغو و تنها به برپایی مراسم‌های مختصر و کوچکی در خانه‌ها و کلیساها و  اقامه شعایر دینی محدود شده است.

 

این برای نخستین بار نیست که جشن‌های عمومی و رسمی میلاد حضرت مسیح(ع) در غزه لغو می‌شود، اما اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص قدس شریف، مسیحیان فلسطین را نیز تحت تأثیر خود قرار داده‌ است.

مسیحیان غزه معتقدند که با توجه به اتفاقات اخیر درباره قدس، دلیلی برای برگزاری جشن و سرو وجود ندارد، زیرا قدس تنها برای یک قوم و طایفه نبوده و مختص به فلسطین است.

مسیحیان غزه برای حضور در جشن‌هایی که در کلیسای «مهد» به‌عنوان زادگاه حضرت عیسی(ع) در شهر «بیت لحم»(10 کیلومتری قدس شریف) برگزار می‌شود نیز با سختی‌های زیادی از سوی اسرائیل مواجه هستند، زیرا مقامات رژیم اشغالگر قدس تنها به صورت فردی مجوز حضور در جشن‌های سال نو را به مسیحیان در بیت‌ لحم را داده و مابقی اعضای خانواده اجازه خروج از غزه را ندارند.

 لغو جشن سال نو مسیحیان در غزه

رژیم صهیونیستی امسال تنها 480 مجوز برای تعدادی از خانواده‌های مسیحی برای مشارکت در جشن سال نو میلادی در شهر بیت‌ لحم به مدت یک‌ماه صادر کرده‌اند و مسیحیان غزه در این مدت تنها اجازه ورود به بیت‌ لحم را خواهند داشت.

هفته گذشته نیز شورای مسیحیان ارتدکس شهر «ناصره» در شمال فلسطین اشغالی اعلام کرد که این شورا در اعتراض به اقدام ترامپ در خصوص قدس جشن‌های سال نو میلادی را لغو کرده است/.

لغو جشن سال نو مسیحیان در غزه

captcha