فاز 2 درمانگاه خیریه ولیعصر ورامین افتتاح شد/ مساجد می‌توانند درمانگاه داشته باشند
کد خبر: 3676776
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

فاز 2 درمانگاه خیریه ولیعصر ورامین افتتاح شد/ مساجد می‌توانند درمانگاه داشته باشند

کانون خبرنگاران نبأ: فاز ۲ درمانگاه خیریه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان ورامین که وابسته به مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر است، با حضور نماینده ولی فقیه در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیین افتتاح فاز ۲ درمانگاه خیریه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان ورامین همزمان با شب ولادت امام حسن عسکری(ع) و با حضور آیت‌الله محمودی نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان افتتاح شد.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس هیئت امناء درمانگاه خیریه ولیعصر(عج) در مراسم افتتاحیه این درمانگاه با گلایه از رفتار برخی از وراث گفت: متأسفانه عده‌ای از ورثه حاضر نیستند نه خودشان سود ببرند و نه به کسی سود برسانند، خوش به حال آنکس که زمین یا پولی دارد و با آن اثری مثبت از خود به جای می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه امکانات بهداشتی این منطقه بسیار ضعیف است، مطرح کرد: به گفته خود مسئولان دانشگاه شهید بهشتی، شهرستان ورامین باید پنج بیمارستان داشته باشد، در صورتی که اینگونه نیست.

حجت‌الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: در سال 1374 با نظر آیت‌الله سید مرتضی محمودی پیشنهاد شد که در کنار مسجد کار درمانی انجام دهیم، لذا بر آن شدیم تا در کنار مسجد جامع، به امور بهداشتی بپردازیم.

فاز 2 درمانگاه خیریه ولیعصر ورامین افتتاح شد/ مساجد می‌توانند درمانگاه داشته باشند

وی اضافه کرد: ابتدا کار در یک زیرزمین کوچک شروع شد تا اینکه امروز کار درمانی را در بنایی بالغ بر 1500 متر مربع زیربنا و در قالب چهار طبقه انجام می‌دهیم، بیش از 70 نفر در این مجموعه انجام وظیفه می‌کنند و در سال 95 قریب به 400 هزار نفر از این درمانگاه خدمت دریافت کرده‌اند.

رئیس هیئت امناء درمانگاه خیریه ولیعصر(عج) با اعلام این خبر که این مرکز خیریه در روز جمعه تزریقات و در برخی از مناسبت‌های خاص مانند عید غدیر کلیه خدمات خود را به طور رایگان ارائه می‌دهد، گفت: امور عمرانی این مرکز تاکنون بالغ بر یک میلیارد و 180 میلیون تومان و تجهیزات پزشکی 753 میلیون تومان هزینه دربر داشته‌است، هرچند که هنوز این مرکز کاستی‌هایی دارد اما ما می‌خواهیم وقتی بیماری به اینجا می‌آید فضا برای وی آرامش بخش و لذت بخش باشد.

وی با یادآوری اینکه این مجموعه متعلق به مسجد صاحب الزمان(عج) است، افزود: اعضای هیئت امنای این مرکز تاکنون یک ریالی برای خود برنداشته‌اند چرا که معتقد هستند اگر کار برای رضای خدا باشد نباید آن را خراب کرد.

حجت‌الاسلام محمودی با تقدیر از زحمات هیئت امنای خیریه ولیعصر(عج)، تصریح کرد: هرکسی هر جا می‌تواند باید برای مردم قدمی بردارد و خدمت کند تا به عنوان باقیات و صالحات در کارنامه زندگی‌اش باقی بماند.

فاز 2 درمانگاه خیریه ولیعصر ورامین افتتاح شد/ مساجد می‌توانند درمانگاه داشته باشند

وی در پایان با گلایه از عده‌ای تنگ نظر و بیمار که مخالف کار بهداشتی و درمانی از سوی مساجد هستند، اظهار داشت: از مغز کوچک انتظار فکر بزرگ نیست، در مسجد در کنار کار عبادی می‌توان کار درمانی و خدماتی انجام داد، برخی کوته فکران می‌گویند که مسجد به بهداشت چکار دارد، شما نمازتان را بخوانید و بهداشت را دست پزشکان دهید.

محمد فرخی

captcha