وکلای نیجریه ممنوعیت حجاب در دانشکده حقوق را محکوم کردند
کد خبر: 3676916
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

وکلای نیجریه ممنوعیت حجاب در دانشکده حقوق را محکوم کردند

گروه بین‌الملل: انجمن وکلای مسلمان نیجریه اقدام اخیر دانشکده حقوق آبوجا برای منع ورود دانشجوی محجبه به مراسم اعطای مدرک وکالت را اقدامی غیرقانونی خواند.

 وکلای مسلمان نیجریه ممنوعیت حجاب در دانشکده حقوق را محکوم کردندبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری punchng؛ انجمن وکلای مسلمان نیجریه با برگزاری یک نشست اضطراری، با صدور بیانیه‌ای ضمن استناد به قانون اساسی نیجریه اعلام کردند که استفاده از حجاب حق دینی زنان مسلمان است و ممانعت از آن نقض حقوق آنان است.

در این بیانیه آمده است که محروم کردن زنان مسلمان از حق استفاده از حجاب در موسسات دولتی مغایر قانون است.

انجمن وکلای مسلمان کمیته‌ای 9 نفره نیز تشکیل دادند تا از سازمان‌های مربوطه، این مسئله را تا حصول نتیجه عادلانه رسیدگی کنند.

چندی پیش، دانشکده حقوق دانشگاه آبوجا در مراسم اهدای مدرک وکالت به دانشجویان از ورود یک دانشجوی محجبه جلوگیری کرد که این اقدام با اعتراضات زیادی مواجه شد.

شورای عالی امور اسلامی نیجریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در صورت عدم جبران این اتفاق، در سراسر کشور تظاهرات‌ اعتراضی برگزار خواهد شد.

این شورا افزود: ما در حمایت از «آموسا عبدالسلام فردوس»، دانشجوی مسلمان که بر اساس حقوق قانونی خود حجاب بر سر داشته ایستاده‌ایم و اصرار داریم که رفتار تحقیرآمیزی که با وی صورت گرفته به صورت مناسبی جبران شود.

دانشکده حقوق دانشگاه آبوجا با بیان اینکه حجاب عبدالسلام فردوس با قوانین مربوط به پوشش در دانشگاه مغایرت دارد از حضور وی در این مراسم ممانعت کرده بود.

مجلس نمایندگان نیجریه در پاسخ به اعتراضات شورای عالی امور اسلامی، اعلام کرد که تحقیقات در رابطه با این پرونده را آغاز کرده است.

نیجریه حدود ۱۸۰ میلیون جمعیت دارد که نیمی از آن‌ها مسلمان و نیمی مسیحی هستند/. 

captcha